مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نیروگاه های خورشیدی ری وارد چرخه تولید برق کشور شدند

بخشدار حسن آباد فشافویه گفت: عملیات ساخت این نیروگاه‌ها از سال ۹۶ آغاز شده است و امروز در آستانه چهل و یکمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

فیض الله امامی با بیان اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار احداث شده است، عنوان کرد: وزارت نیرو با عقد قرار داد ۲۰ ساله تمامی تولیدات برقی این نیروگاه را خریداری و وارد چرخه تولید برق کشور کرده است.

وی ادامه داد: تمامی پنل‌های خورشیدی این نیروگاه طی ۲ سال گذشته از کشور چین وارد شده است که در زمان نصب ۱۰۰ نفر و در حال حاضر ۱۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

امامی در ادامه به شرایط طبیعی و جغرافیایی بخش حسن آباد فشافویه اشاره کرد و افزود: این بخش به دلیل وجود اراضی مسطح، بارش کم باران و هوای آفتابی مناسب ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تجدید پذیر است تا از طریق آن برق با کمترین آلودگی تولید شود.

وی یادآرو شد: با توجه به خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو و اختصاص زمین از طرف ادراه منابع طبیعی سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در این حوزه وارد شوند و از بسته‌های تشویقی آن بهره مند شوند.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه