مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزیدگان جشنواره خوارزمی تقدیر شدند

علی‌ یزدان‌پناه‌ مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری در مراسم تقدیر از برگزیدگان، داوران و دست‌اندر‌کاران جشنواره نوجوان خوارزمی‌ گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی از چند جهت دارای ویژگی‌های خاص است: نخست این که بچه‌های ما دوره نوجوانی را با ۸۰ درصد شکل‌گیری شخصیت پشت سر گذاشته‌ و نوجوانی مهم‌ترین دوره شکل‌گیری شخصیت است؛ دومین ویژگی، میزان پایداری آموخته‌ها، علائق و تمایلات این دوره است. ما هم طبق تجربه زیستی خودمان و هم مطابق آخرین تحقیقات و نظریات علمی می‌دانیم که پایه‌گذاری بسیاری از پژوهش‌ها، کشفیات و اختراعات توسط دانشمندان بزرگ در دوره نوجوانی با یک حمایت و پیگیری ساده از طرف پدر، مادر و دیگر عوامل و یا بر سر راه قرار گرفتن یک مربی خوب اتفاق افتاده است.
یزدان‌پناه‌ در ادامه افزود: سومین ویژگی که متمایزترین آنان هم هست انرژی بی‌پایان نوجوانی است این انرژی در صورتی که در مسیر درستی هدایت شود منجر به اتفاقات بسیار خوب در جامعه خواهد شد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری با تلاش پیگیر توانست ۹۸ درصد دانش‌آموزان را فارغ از فکر و ایده‌شان، درگیر جشنواره کند،چون محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی بسیار متنوع و متفاوت است و این تنوع بر اساس سلایق متفاوت بچه‌هاست. بنابراین ماموریت اصلی ما صرف ورود بچه‌هاست که الحمدلله دوستان ما در اداره کل آموزش و پرورش و وزارت متبوع هم به همین سیاست رسیده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: زمانی در جشنواره خوارزمی بدست آوردن رتبه اول دوم و سوم هدف غایی بود، البته همچنان هم یکی از دو هدف مهم است ولی اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین هدف درگیر کردن صددرصدی دانش‌آموزان در جشنواره خوارزمی است.

او در ادامه سخنانش گفت: گاهی علائق بچه‌ها مثلا علاقه به ادبیات به رتبه نخواهد رسید زیرا این عرصه نیازمند مطالعه فراوان است و اندک مدت تحصیل این دانش‌آموزان کفاف این زمان را نمی‌دهد ولی همین شرکت کردن در جشنواره برای ما نوید به بارنشستن این علاقه در ۲۰ سال بعد خواهد بود.

خبرنگار:حنانه عباسی

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه