مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

به مناسبت دهه فجر تورهای رایگان ری گردی برگزار می شود

امیر مصیب رحیم زاده  اظهار داشت: برگزاری تورهای ری گردی سبب معرفی آثار تاریخی شهرستان ری به گردشگران و مخاطبان شده و افزایش جذب بازدیدکنندگان از آثار تاریخی این شهر باستانی را در طی سال به همراه دارد.

وی افزود: بازدید از مسجد افضلیه، آرامگاه شیخ صدوق، مقبره تختی، برج طغرل، آتشکده تپه میل و سایر آثار تاریخی ری از جمله برنامه‌ تورهای ری گردی به شمار می‌رود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری خاطرنشان کرد: هر تور با یک راهنما برای ارائه توضیحات لازم در زمینه آثار تاریخی و مذهبی ری خواهد بود تا گردشگران با آثار تاریخی و مذهبی آشنا شوند.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های فرهنگی شامل کتابچه‌های معرفی آثار تاریخی و نقشه‌های معرفی اماکن گردشگری شهرری به گردشگران از دیگر برنامه‌ها خواهد بود تا گنجینه‌های تاریخی ری بهتر معرفی شوند.

رحیم زاده گفت: این تورها با هماهنگی ستاد گردشگری شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری) و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: افراد جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۳۷۴۷۰۹۰ تماس حاصل کنند تا بتوانند از خدمات تور ری گردی در طی ایام دهه فجر بهره مند شوند.

این مسئول به برپایی نمایشگاه هنرهای صنایع دستی به مناسبت دهه فجر در کاروانسرای شاه عباسی بازارعبدالعظیم(ع) اشاره و اعلام کرد: این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و بازدیدکنندگان می توانند از آثار جذاب و صنایع دستی که توسط هنرمندان تولید شده دیدن کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هنرهای صنایع دستی با هدف توسعه و رونق تولید و فروش صنایع دستی برپا شده است، اذعان داشت: اشتغالزایی و کسب درآمد برای هنرمندان از مهمترین تاثیرات برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی و… و. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.