مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان شهرری برگزار شد

رحمت الله قاسمی پور با اشاره به اینکه مسابقه امام شناسی (شهر نیکی) در سال آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مسابقات قرآنی فرهنگیان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تحقیق، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت‌های عترت شامل نهج البلاغه است.

وی افزود: مسابقه در دوره منطقه‌ای به اتمام رسیده و نفرات برگزیده پس از اعلام به مرحله استانی و سپس به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی اشاره و عنوان کرد: مسابقات قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز، معنویت و بکار گیری معارف و علوم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: برگزاری این گونه مسابقات به مفهوم کسب امتیاز و دریافت جوایز نیست بلکه فراگیری و آموزش بیشتر در حوزه قرآن و علوم دینی است.

قاسمی پور خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان و بکارگیری آموزه‌های کلام الهی ‌در زندگی فردی و اجتماعی از تاثیرات برگزاری این گونه مسابقات به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: قرآن و فراگیری و بکار گیری آن در تمامی بخش‌های زندگی نقش موثری در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و امنیت و سلامت جامعه دارد.

300 نفر در این مسابقات شرکت کردند

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری شناسایی استعدادهای قرآنی فرهنگیان را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد و گفت: ۳۰۰ نفر در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند که ۲۰۰ نفر خانم و ۱۰۰ نفر آقا بودند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۱۴۰ مدرسه آموزش و پروش ناحیه یک شهرری تحصیل می‌کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه