مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پنج هزار هکتار کشت پاییزه در شهرستان ری بیمه شد

محمد عباسی  اظهار داشت: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های زیر کشت گندم، یکهزار و ۱۴۱ هکتار جو و ۳۳۵ هکتار کلز تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ری زیرکشت پاییزه رفته است، خاطرنشان کرد: بیمه اراضی کشاورزی در راستای کاهش ریسک سرمایه گذاری در این حوزه می باشد که باید کشاورزان برای کم کردن خسارات احتمالی خود مشارکت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

عباسی اضافه کرد: زمان بیمه اراضی کشاورزی از اول مهر آغاز شده است و برای مشارکت بیشتر کشاورزان مهلت ثبت نام در آن تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری نیز تمدید شده است.

این مسئول کمبود نقدینگی و اختلاف نظر در برآورد خسارات بین کشاورزان و کارشناسان بیمه را از اصلی ترین عوامل کاهش مشارکت در این حوزه خواند و افزود: قیمت بیمه کشاورزان برای هر هکتار بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برآورد شده است که می تواند ضامن خوبی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری کشاورزان ری باشد.

عباسی یادآور شد: بیمه اراضی کشاورزی امسال که احتمال یخ زدگی، بارش باران و تگرگ شدید در بهار وجود دارد می تواند جلوی ضرر و زیان احتمالی کشاورزان شهرستان ری تا حد قابل توجهی بگیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه