مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افزایش 20 درصدی منابع مالی دهیاری ها

پروانه مافی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران شهری، روستایی و شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری اظهار داشت: فرماندار باید بر هزینه های دهیاری ها نظارت داشته باشند تا هزینه ها به حق و درست مصرف شود، این درحالی است که منابع درآمد پایدار و قابل اطمینان از نکات مهم و مورد توجه به شمار می رود.

این مسئول افزود: کشورهای توسعه یافته به دلیل توجه فراوان نسبت به روستاها توانسته اند رشد و پیشرفت کنند.
وی تصریح کرد: بی توجهی به روستاها موجب مهاجرت معکوس شده و بی قوارگی شهرها و معضلات عدیده ای را به وجود می آورد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظارات و توقعات ایده آل در حوزه روستایی برآورده نشده و نسبت به روستاها کم توجهی شده است.
وی اضافه کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی، تشکیلات شوراها و اصل هفتم قانون اساسی یعنی دموکراسی و حکومت مردم بر مردم است.
عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به موضوع شورای مستقل ری اشاره کرد و گفت: اگر چه این موضوع مدتی مسکوت مانده اما عمده نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این امر موافق هستند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران نیز در این نشست گفت: تهران به عنوان موتور محرکه کشور به شمار می‌رود و وقوع رخدادهای خوب در تهران برای کل کشور اثرگذار خواهد بود.
معصومه پرندوار افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات کشور، توجه به روستاها است و بی توجهی و عدم برنامه ریزی دقیق برای روستاها مانع عبور از مشکلات و معضلات کشور می شود.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران  عنوان کرد: با توجه به اینکه ۲۲ دستگاه در زمینه طرح هادی درگیر هستند اما به دلیل جزیره ای عمل کردن برخی دستگاه ها این طرح هم موفق نخواهد بود.
وی گفت: ورودی و خروجی روستاها از معضلات این مناطق به شمار می رود که باید این امر هم مورد توجه قرار گیرد.
پرندوار اضافه کرد: متاسفانه هیچ گونه چارت سازمانی برای دهیاری ها تعریف نشده که این خود معضل است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در پایان به ضعف طرح هادی اشاره کرد و گفت: برای رفع معضلات روستاها به دنبال برنامه پنج ساله دهیاری ها هستیم تا با گذراندن دوره های آموزشی بتوان نوسازی و بهسازی روستاها با بافت فرسوده انجام داد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه