مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افزایش 20 درصدی منابع مالی دهیاری ها

پروانه مافی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران شهری، روستایی و شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری اظهار داشت: فرماندار باید بر هزینه های دهیاری ها نظارت داشته باشند تا هزینه ها به حق و درست مصرف شود، این درحالی است که منابع درآمد پایدار و قابل اطمینان از نکات مهم و مورد توجه به شمار می رود.

این مسئول افزود: کشورهای توسعه یافته به دلیل توجه فراوان نسبت به روستاها توانسته اند رشد و پیشرفت کنند.
وی تصریح کرد: بی توجهی به روستاها موجب مهاجرت معکوس شده و بی قوارگی شهرها و معضلات عدیده ای را به وجود می آورد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظارات و توقعات ایده آل در حوزه روستایی برآورده نشده و نسبت به روستاها کم توجهی شده است.
وی اضافه کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی، تشکیلات شوراها و اصل هفتم قانون اساسی یعنی دموکراسی و حکومت مردم بر مردم است.
عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به موضوع شورای مستقل ری اشاره کرد و گفت: اگر چه این موضوع مدتی مسکوت مانده اما عمده نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این امر موافق هستند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران نیز در این نشست گفت: تهران به عنوان موتور محرکه کشور به شمار می‌رود و وقوع رخدادهای خوب در تهران برای کل کشور اثرگذار خواهد بود.
معصومه پرندوار افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات کشور، توجه به روستاها است و بی توجهی و عدم برنامه ریزی دقیق برای روستاها مانع عبور از مشکلات و معضلات کشور می شود.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران  عنوان کرد: با توجه به اینکه ۲۲ دستگاه در زمینه طرح هادی درگیر هستند اما به دلیل جزیره ای عمل کردن برخی دستگاه ها این طرح هم موفق نخواهد بود.
وی گفت: ورودی و خروجی روستاها از معضلات این مناطق به شمار می رود که باید این امر هم مورد توجه قرار گیرد.
پرندوار اضافه کرد: متاسفانه هیچ گونه چارت سازمانی برای دهیاری ها تعریف نشده که این خود معضل است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در پایان به ضعف طرح هادی اشاره کرد و گفت: برای رفع معضلات روستاها به دنبال برنامه پنج ساله دهیاری ها هستیم تا با گذراندن دوره های آموزشی بتوان نوسازی و بهسازی روستاها با بافت فرسوده انجام داد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.