مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دانش آموزان پسر شهرستان ری راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند

آیین بدرقه نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزان پسر ناحیه۲ شهرری عصر امروز با حضور سرهنگ مهدی فخاری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع)، علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، مهدی مجیدی معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان ری و جمعی دیگر از مسؤولان، معلمان و دانش آموزان در شبستان آستان شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه این دانش آموزان عزیز زائر سرزمین نور هستند، اظهار کرد: مجاهدین راه حق، مرگ سرخ و شهادت باعزت را انتخاب کردند برای اینکه زندگی باذلت و همراه با سازش را نداشته باشند.

وی افزود: شهدا برای دفاع از اسلام ناب، وطن، ناموس و مرزوبوم کشورمان جان عزیز خود را نثار کردند و طبق آیات قرآن، تجارت پرسودی در راه خداوند انجام دادند.

فخاری با اشاره به ناآرامی در برخی کشورهای منطقه تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ اگر مجاهدین راه حق نبودند، «فرزندان شما را ذبح می کردند و زنان را به کنیزی می بردند»، چنانکه در کشورهای همسایه دیدیم این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه مجاهدت های زمان کنونی تغییر کرده است، گفت: دانش آموزان در این سفر معنوی و نورانی با مجاهدت های شهدا آشنا می شوند و در این عصر مهم که ۴۱سال از پیروزی شکوهمند انقلاب را پشت سر گذاشته ایم، با روحیه جهادگرایی، انقلاب بزرگ جمهوری اسلامی را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل نمایند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با بیان اینکه امروز دومین کاروان راهیان نور دانش آموزی ناحیه دو شهرری به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شود، خاطرنشان کرد: چهاردهم بهمن ماه سومین کاروان و دهه سوم بهمن ماه نیز چهارمین کاروان دانش آموزی اعزام می شود.

علی یزدان‌پناه مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو شهرری نیز در ادامه مراسم با بیان اینکه شما دانش آموزان عزیز راهیان سرزمین نور هستید، گفت: در این سفر تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا امنیت، راحتی و آسایش شما عزیزان از هر لحاظ فراهم شود.

سرزمین آسمانی ها

وی افزود: شما به سرزمینی پای می نهید که افرادی بدون هیچ چشم داشت در آن سرزمین رفتند و آسمانی شدند لذا در این سفر نسبت به روایات و خاطرات که راویان نقل می کنند تامل کنید تا شایسته  فیوضات الهی شد.

امسال 900 دانش آموز اعزام می شوند

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو شهرری در ادامه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال بیش از ۹۰۰ دانش آموز ناحیه۲ شهرری در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی گفت: برای راهیان غرب کشور ۳۲۰ نفر با هشت دستگاه اتوبوس و برای راهیان جنوب کشور که با قطار خواهد بود حدود ۶۰۰ نفر اعزام می شوند که نیمی از آنها دانش آموزان دختر و نیمی دیگر دانش آموزان پسر هستند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه حدود یک ماه پیش اولین کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر اعزام شد، افزود: امروز دومین اعزام کاروان راهیان نور با ۱۳۳ دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه دوره دوم به همراه مربی پرورشی، راوی، روحانی، امدادگر و جمعی دیگر از مسؤولان مدارس در قالب سه دستگاه اتوبوس راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.