مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرستان ری مشکل افت فشار گاز ندارد

علی قاجاراظهار داشت: با توجه به بارش برف و سرمای هوا در مناطق جنوبی تهران، شهرستان ری با تمهیدات اندیشیده شده قطعی و افت فشار گاز نخواهد داشت.

این مسئول اضافه کرد: منطقه ۱۱ شرکت گاز دارای ۲۷۵ هزار مشترک گاز است که از این میان ۷۸۰ مورد صنایع پر مصرف می باشند که برخی از آنها در فصل سرد سال با تغییر سوخت میزان مصرف خود تا ۵۰ درصد کاهش می دهند.

وی با بیان اینکه تغییر مصرف سوخت در صنایع بسیار بزرگ مانند کارخانه سیمان و کارخانه‌های کوچک و متوسط انجام نمی پذیرد، خاطرنشان کرد: فقط ۲۲ واحد تولیدی مانند کارخانه ایرانول تغییر مصرف سوخت انجام داده‌اند تا در مصرف خانگی دچار افت فشار و قطعی نباشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد مشترکان شهرستان ری به اندازه استان‌های زنجان و قم هستند، اضافه کرد: تامین گاز و جلوگیری از افت فشار این میزان از واحدهای خانگی و صنعتی در فصل سرما فقط با صرفه جویی و جلوگیری از استفاده بی مورد محقق می شود که امیداواریم شهروندان بهینه مصرف کردن سوخت را در اولویت‌ها خود قرار دهند.

قاجار یادآور شد: هم اکنون مصرف گاز شهروندان ری بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ متر مکعب در هر دوره ۳۶ روزه است که باید با اصلاح مصرف و استفاده بهینه این میزان کاهش یابد.

قاجار در پایان ساختمان‌های قدیمی، نداشتن پنجره‌های ۲ جداره و نبود عایق در دیوارها و تاسیسات خانه‌ها را از مهمترین علل پرت انرژی و افزایش مصرف سوخت دانست.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در پنج بخش مرکزی، کهریزک، حسن آباد فشافویه، خاوران و قله نو در جنوب استان تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل وجود صنایع مختلف و شهرک‌های صنعتی متنوع یکی از مراکز تولیدی استان تهران محسوب می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.