مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جلسات هم اندیشی بین شورایاران ومسئولین ادارات برگزار شود

فرماندار ویژه شهرستان ری در این جلسه با تاکید براینکه شورایاری‌ها حلقه اتصال مردم محلات با مدیران دولتی هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در جهت حل مشکلات و معضلات مناطق مختلف ری با شورایاری‌ها تعامل لازم را انجام دهند.حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه هم اندیشی با شورایاری‌های محلات شهرری برای احصای مشکلات و کمبودها اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری ضمن اینکه مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورایاری‌های محلات را پیگیری می کنند، حداقل فصلی یک بار یک جلسه هم اندیشی در جهت رفع کمبودهای شهری را با این افراد برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای یاری‌های محلات بدون هیچگونه چشمداشت مادی و دستمزد دواطلبانه این مسئولیت خطیر را قبول کرده‌اند، افزود: نمایندگان مردم در شورایاری‌ها علاوه بر اینکه با شورای شهرستان و شهرداران ارتباط می گیرند باید از مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز برای حل مشکلات محلات استفاده کنند.توکلی ادامه داد: نمایندگان شورایاری محلات با احصای دقیق مشکلات مناطق مختلف و پیگیری آن می توانند موجب رضایت مردم شوند که این امر در شرایط کنونی کشور که در آستانه انتخابات هستیم بسیار کار ارزشمندی است و می تواند موجب حضور حداکثری مردم شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعضای شورایاری‌ها بر اساس دستور جلسه مشکلات محلات در حوزه آب و فاضلاب، برق، گاز، امنیت، روشنایی معابر و ترافیک را مطرح کردند، یادآور شد: ادارات مربوط به این حوزه‌ها باید در اسرع وقت نسبت به روشنایی معابر عمومی، جابجایی دکل‌های فشار قوی، ایجاد دستگاه پمپاژ در شبکه فاضلاب برخی مناطق شهرری اقدامات لازم را انجام دهند.

توکلی به معضل ترافیک شهرری نیز اشاره کرد و گفت: حجم بالایی از ترافیک خیابان‌های ری از سایر شهرهای اطراف به این محل منتقل می شود که باید شهرداری منطقه ۲۰ با ایجاد طرح ترافیکی مناسب از تردد تاکسی‌ها، مینی بوس‌های و اتوبوس‌های شهرهای ورامین، قرچک و پیشوا در این شهر جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ساختار ترافیکی شهرری به دلیل اینکه در گذشته به عنوان یک مرکز شهرستان به آن توجه نشده است امروز مشکلات عدیده‌ای دارد که باید مدیران شهری این مشکلات را با تهیه طرح ترافیکی مناسب برطرف سازند.

فقط ۱۰ درصد بودجه مصوب منطقه ۲۰ وصول شده است

در ادامه این جلسه شهردار منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه بودجه مصوب این منطقه در حدود ۸۵ میلیارد تومان است، گفت: شهرداری تهران از ابتدای سال جاری تاکنون فقط هشت میلیارد تومان از بودجه منطقه ۲۰ را پرداخت کرده است.

فرهاد افشار افزود: متاسفانه ۷۰ درصد بودجه شهرداری تهران صرف هزینه‌های جاری می شود و همین امر موجب تامین نشدن بودجه مصوب بسیاری از مناطق به ویژه منطقه ۲۰ شده است.

وی با اشاره به اینکه انجام بسیاری از طرح‌های عمرانی نیازمند بودجه است، عنوان کرد: شهرداری منطقه ۲۰ در صورت تامین بودجه تمامی طرح‌های عمرانی در محلات را انجام خواهد داد.

افشار در خصوص ترافیک شهرری نیز اظهار داشت: بهبود وضعیت ترافیکی منطقه ۲۰ نیازمند طرح ساماندهی است که کار مطالعاتی آن از ابتدای سال جاری آغاز شده و پس از آن با شناسایی گره‌های ترافیک و دلایل آن و همچنین شناسایی دقیق سفرهای درون شهری و برون شهری این منطقه کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: سفرهای درون شهری شهرری بین ۵۰۰ متر تا پنج کیلومتر است که باید با فرهنگ سازی مناسب از سوی شورایاری‌های قسمتی از این سفرها با پای پیاده انجام شود بخصوص در حوزه مدارس که ترافیک زیادی در سطح شهر ایجاد می کند.

نمایندگان شورایاری‌های محلات کمبود روشنایی در معابر، ترافیک، مشکلات آب و فاضلاب، کمبود خط تلفن، کمبود امکانات بهداشتی و توزیع نشدن مناسب آن در سطح شهر، نبود امنیت در برخی محلات، نداشتن شعبه بانک، وجود دکل‌های فشار قوی در محلات را از مهمترین مشکلات مردم شهرری عنوان کردند.

منطقه ۲۰ (شهرری) با جمعیتی در حدود ۴۰۰ هزار نفر جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.