مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسئول هیئت نظارت انتخابات ری: انتخابات رایانه ای با توجه به تعدد کاندیدا امکان ندارد

مولایی مسئول هیئت نظارت انتخابات شهرستان ری در نشست مشترک اعضای هیات های اجرایی و نظارت گفت: چهار مولفه مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت لازمه انتخابات سالم است که در سرفصل کلان کشور پیش بینی شده و هدف ما این است که به این موارد دسترسی پیدا کنیم.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که یک نظام قدرتمند را برای جمهوری اسلامی رقم بزنیم، زیرا که اقتدار حاکمیت از پیوند لایه مردم و حکمرانان به وجود می آید.
مسئول هیات نظارت انتخابات شهرستان ری در ادامه گفت: انتخابات، تجلی زمانی است که مردم پای صندوق آمده و اراده خود را به فرد دیگری تفویض میکنند تا او در سلسله زمام داری بتواند کار را پیش برد، لذا اگر بتوانیم این مرحله گذار را دقیق انجام دهیم و اقبال مردمی نیز خوب رقم بخورد، آنگاه کشور در عرصه حاکمیت روند موفقیت امیزی خواهد داشت و می توانیم به آنچه که از حکمرانی توقع داریم برسیم.
وی تصریح کرد: تایید یا رد صلاحیت یک فرایند قانونی است و وقتی در مرحله اجرا قرار داریم باید ببینیم که در قانون در باب آن موضوع چه مطرح شده است و ملاک های سیاسی نادیده گرفته می شود.
مولایی بیان کرد : شورای نگهبان چون واجد نظارت استصوابی است و باید در تمامی مراحل انتخابات نظریه تصویبی داشته باشد موظف است که کار انتخابات از جمله تایید صلاحیت را پیش برد، اما تایید صلاحیت بدین معنا است که شرایط حداقلی که در قانون تعیین شده در افراد وجود داشته باشد و بتوانیم گواهی بر این موضوع صادر کنیم.
وی تاکید کرد: حسن شهرت و عدم شهرت معیار کیفی است و آنچه که در کیفیت آن مطرح میشود باید در مجلس مطرح و سپس به قانون تبدیل شود اما قانون فعلی ما این است و باید رعایت شود.
وی با بیان اینکه نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی در دنیا بسیار پیشرفته محسوب می شود، ادامه داد: در سطح شهرستان ری رد صلاحیت های قاطع بدون در نظر گرفتن سوگیری های سیاسی انجام شده و دقت و صحت جزو مولفه های اساسی در تصمیم گیری بوده است و حکمرانی عهده دار انتخابات نیست، وزارت کشور در بعد اجرا و شورای نگهبان از بعد نظارت مسئولیت دارند.
مسئول هیات نظارت انتخابات شهرستان ری با بیان اینکه همدلی و همکاری لازمه پیش بردن کار انتخاباتی به بهترین نحو است، در ادامه گفت: بنابر این فارغ از محل خدمت که اجرا، نظارت یا معتمدین است، باید یک پیکر واحد تشکیل دهیم تا انتخابات در شهر و حوزه های انتخاباتی به نحو احسن پیش رود.
وی اضافه کرد: طبق قانون انتخابات باید در یک روز برگزار شود بنابراین بایستی که در ۲۴ ساعت اول کار را انجام دهیم،در واقع اجازه داریم همه مراجعان داخل شعبه هدایت شوند.
مولایی با اشاره به اینکه قانون نیاز به بازنگری دارد، مطرح کرد: در بحث برگزاری انتخابات، امکان انتخابات رایانه ای با توجه به تعدد کاندیدا وجود ندارد .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه