مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شورای انقلاب با هدف توسعه فرهنگ دینی و انقلابی تشکیل شد

حجت الاسلام علی کنگرلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) در راستای مدیریت انقلاب اسلامی در داخل کشور فرمان تاسیس آن را صادر کردند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین فعالیت شورای انقلاب، سازمان دادن به پیش نویس قانون اساسی، همه پرسی، وضعیت انقلاب و انتخاب نخست وزیر دولت موقت بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: عملکرد شورای انقلاب طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر اقدام هوشمندانه و مدبرانه امام راحل است.

این مسئول ادامه داد: اعلام تشکیل شورای انقلاب در آن برهه زمانی در واقع  تسهیل فروپاشی رژیم شاهنشاهی بود که البته در این دوره حامیان منطقه‌ای و بین المللی شاه ایران در زمینه براندازی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

حجت الاسلام کنگرلو عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره سعی در خدشه وارد کردن به نظام و باورهای مردم دارند اما هربار با شکست مواجه شده و توطئه های آنها خنثی می شود.

در روز ۲۲ دی ماه ۱۳۵۷ شمسی، دستور علنی و صریح امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شورایی تحت عنوان “شورای انقلاب اسلامی” صادر و در پی آن در روز ۲۳ دی ماه همان سال، این شورا تشکیل و اولین جلسه خود را برگزار کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.