مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همایش بین‌المللی شیخ بهایی در مرکز نجوم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود

جعفر آقایانی چاووشی دبیر علمی همایش شیخ بهاءالدین عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: براساس اهداف تعیین‌شده همایش شیخ بهاءالدین عاملی در سال جاری باید علاوه بر ترویج علم و خودآگاهی جوانان ایرانی، نقش مهمی در تحقق بخشیدن به تمدنی که رهبر معظم انقلاب نقشه آن را طراحی کرده‌اند، یعنی تمدن نوین اسلامی داشته باشد.

وی افزود: در این راستا ترویج علم و سیاست روز کشور که از خصوصیات بارز شیخ بهایی بوده، درنظر گرفته‌ شده است و با توجه به شرایط فعلی کشور شیخ بهایی بهترین گزینه برای بررسی است زیرا علاوه بر اینکه دانشمند ‌جامع‌الاطراف ایرانی است، حلقه اتصال ایران به کشورهای عربی خاورمیانه نیز محسوب می‌شود.

دبیر علمی بین‌المللی شیخ بهاءالدین عاملی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان ایران و اسلام خاورمیانه عربی را در آتش جنگ و فتنه غرق کرده‌اند گفت: در حالی‌ که دشمنان قصد دارند با ایجاد تفرقه، کشورهای عربی را به نابودی بکشانند با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان در حد توان، نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد.

آقایانی چاووشی همچنین تصریح کرد: شیخ بهایی عالمی است که در لبنان متولد شده و در حوزه‌های علمیه ایران و عراق دروس عقلی و نقلی آموخته و در مشهد مقدس مدفون شده است که در تثبیت مذهب تشیع در ایران نقش بسزایی ایفا کرده و می‌تواند به نزدیکی ما با کشورهای عربی شدت بیشتری بخشد.

وی سپس با تأکید بر نقش شیخ بهایی در تثبیت تشیع افزود: سنگ بنایی که شیخ بهایی برای تأسیس مکتب سیاسی – کلامی شیعه در ایران نهاد در قرون بعدی به‌گونه‌ای متحول شد که شخصیت برجسته و کم‌نظیری مانند امام خمینی(ره) ‌را در بطن خود پرورش داد.

 دبیر علمی همایش بین المللی شبه بهاءالدین عاملی در پایان خاطرنشان کرد: مهلت ارسال مقالات تا 8 اسفندماه می‌باشد و محورهای همایش شامل شیخ بهایی و قرآن، ابتکارات شیخ بهایی در ریاضیات، ابتکارات شیخ بهایی در نجوم، ابتکارات فیزیکی و مهندسی شیخ بهایی و نقش شیخ بهایی در تحول علوم عقلی است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.