مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پروانه ساخت در بافت فرسوده شهرستان ری نیم بها شد

مهدی نورمحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۵ هزار نفر در باقرشهر و حسن آباد شهرستان ری در بافت فرسوده سکونت دارند که این محله‌ها دارای مشکلات رو بنایی و زیرساختی هستند.

این مسئول دوره مشارکت این تسهیلات را ۳۰ ماه اعلام کرد و افزود:۵۰ درصد این تسهیلات قابل تقسیط و بقیه پس از پایان مشارکت تسویه می‌ شود.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: بافت های فرسوده دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرفی به خاطر فرسودگی، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش‌سوزی و نیز تطابق نداشتن بازندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلاتی هستند که برای احیا و نوسازی این بافت‌ها دولت تسهیلاتی با شرایط ویژه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: این بافت‌ها به‌ مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تاسیسات شهری آن‌ها نیز فرسوده و کارکردهای شهری خود را از دست می‌دهند.
بافت‌های فرسوده، محلات ناکارآمدی در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.