مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراسم سپهبد شهیدقاسم سلیمانی ویاران شهیدش در شهرری برگزار شد

0 115

به گزارش  پایگاه خبری وتحلیلی انعکاس ری، در این مراسم، آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: شش ویژگی در قرآن کریم در آیه 54 سوره مائده است که به نظر می رسد، حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهداء مقاومت در صف اول ویژگی های ذکر شده است که اولین و دومین ویژگی، ویژگی های شخصی به شمار می رود که عبارت است از اینکه ” خدا را دوست دارد، و خدا هم آن ها را دوست دارد.”

آیت الله محمدی ری شهری اظهار کرد: مطابق آنچه در این آیه تصریح شده است، از دیگر ویژگی های مجاهدین در راه خدا این است که در مقابل اهل ایمان فروتن هستند و در مقابل کفار سربلند و استوار هستند، مجاهدین از ملامت ملامتگران و مستکبران هراسی ندارند و این فضل را خداوند به هر کسی بخواهد می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایت است که پیامبر اکرم(ص)  در زمانی که ویژگی های برجسته اهل ایمان را نام بردند به شانه سلمان زدند و در خصوص این آیه شریفه فرمودند: این از خصوصیات سلمان و اقوام اوست، گروهی از مردان فارس، مردمی مقاوم و مبارز که تابع ولایت هستند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث بیان داشت: دشمن،  مردم ایران را نمی شناسد و در توهم فریب این مردم انقلابی، گرفتار شده است، مطابق آیات الهی خداوند کسانی را دوست دارد که مانند بنیان مرصوص در راه او می جنگند و سید مقاومت نیز در صف اول مجاهدان می جنگید و خداوند محبت کسی را که دوست داشته باشد  در دل مردم قرار می دهد که از همین رو مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی این شهید بزرگوار را با این شکوه بدرقه و تشییع کردند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی دائما در حال تلاش و مبارزه بود و از همین رو بازوی توانای رهبر معظم انقلاب  بود و به خاطر این ویژگی ها و سجایای اخلاقی همه بر سید مقاومت اینگونه گریستند.

آیت الله محمدی ری شهری اظهار کرد: در روایت است که انسان بدون سختی به مقام والایی دست نخواهد یافت، شهید مقاومت نه تنها اهل جهاد بود بلکه مجاهد پرور بود، بلکه افضل المجاهدین را تربیت کرد و ایشان پایه گذار هسته های مقاومت در جهان اسلام بود و از جنگ تبلیغاتی دشمن نترسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایت است که حضرت علی(ع) در میان خوارج فرمودند، بهترین جهاد، جهاد با شماست و با فضیلت ترین شهدا، کسانی هستند که از سوی شما کشته شوند و بهترین مجاهدان کسانی هستند که با شما بجنگند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان بیان داشت: بنا بر روایات، معیت با ائمه اطهار علیهم السلام در قیامت سبب رستگاری و نورانیت می شود، این شهیدان گرانقدر که همراه حاج قاسم سلیمانی بودند بی شک در آن عالم نیز همراه ایشان خواهند بود و ان شاء الله همه ی این عزیزان در بهشت رضوان جای خواهند داشت.

این آئین معنوی امروز با حضور مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان ری در مصلای بزرگ ری با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز و بین المللی آقای محمدحسن موحدی آغاز و با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آقایان مجتبی باقری و امیر عباسی ادامه یافت.

در این ویژه برنامه سردار حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) و حجّت السلام و المسلمین غروی به سخنرانی در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت مقام شهادت پرداختند.

[box] گزارش تصویری این مراسم [/box]

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.