مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشکلات روانی و شخصی در گرایش به اعتیاد موثر است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه‌های اعتیاد را در جامعه می‌شناسیم، گفت: مشکلات روانی و شخصی در گرایش به اعتیاد موثر بوده، اما برنامه ریزی و آسیب شناسی در این حوزه به‌صورت جدی دنبال نشده‌است.

طیبه سیاوشی عصر دوشنبه در بازدید از روستاهای امام‌زاده ابوالحسن، کمیته، عمادآور، نسوز و هفت دستگاه و تقی آباد شهرستان ری اظهار داشت: دنبال کردن برنامه برای حضور مردم در عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و از جمله آن اعتیاد تاکنون در برنامه ریزی‌ها مورد توجه نبوده و باید نسبت به این مقوله توجه خاصی شود.

وی افزود: باید کودکان، زنان و خانواده‌ها را وارد این برنامه ها و از این سرمایه‌ها در جهت رفع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی یک نوع آگاهی بخشی به مردم بوده و در تصمیم گیری‌های کلان کشور نیز موثر است.

وی حضور قشرهای مختلف جامعه را در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد موثر و خاطر نشان کرد: برنامه لازم و مدون و هم بودجه کافی در راستای  مبارزه با مواد مخدر و شورای اجتماعی در نظر گرفته شده است.

سیاوشی با بیان اینکه کلینیک‌های فراوان ترک اعتیاد در سطح کشور شکل گرفته است، گفت: بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد در جامعه با احتساب خانواده‌های آنها بطور میانگین جمعیت قابل توجه حدود ۱۱ میلیون نفر از افراد جامعه را در بر گرفته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه در برنامه ریزی‌ها فقط فرد معتاد را در نظر گرفته و موضوع خانواده، سمن ها، سازمانهای مردم نهاد یا NGO ها و گروه‌های مردمی که نقش بسیاری دارند در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی از دغدغه نمایندگان مجلس و دولتمردان به شمار می رود و قطعا تلاش‌ها بدون حضور و نقش آفرینی مردم موثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و پویش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در آگاهی بخشی و آموزش به اقشار گوناگون جامعه تاثیرات فراوانی دارد.

بخش مرکزی شهرستان ری از نظر تقسیمات کشوری یکی از پنج بخش این شهرستان محسوب می شود که دارای دو دهستان به نام های غنی آباد و عظیمه و ۱۲ روستا است.

بخش مرکزی شهرستان ری از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به تقاطع ایران ترانسفو و روستای فتح آباد در جاده قدیم قم، از غرب به اتوبان صالح آباد و از شرق به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.