مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نقشه راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش طراحی شده‌است

علی یزدان پناه با اشاره به اینکه با اشاره تعدد مراکز و سازمان‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجب بروز مشکلاتی در این بخش شده است، اظهار داشت: ۱۷ تا ۲۰ نهاد دولتی در زمینه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با دبیری آموزش و پرورش و مدیریت و راهبردی وزارت کشور متولی هستند.

وی افزود: هیچ سازمان و نهادی مانند آموزش و پرورش به دلیل نوع کار خود، توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۷ تا ۹۹ درصد دانش آموزان در سن تحصیل هستند این مساله موجب افزایش اهمیت و توجه ویژه به نظام آموزشی در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی نقش نظام آموزشی را در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پررنگ خواند و تاکید کرد: امروزه کارها و برنامه های فرهنگی و تربیتی مساله محور بوده و بر اساس حل مساله انجام می شود.

یزدان پناه ادامه داد: تاکنون برگزاری اردوها برای اوقات فراغت و همدلی بوده اما امروزه برگزاری این اردوها برای پیشگیری از آسیب‌ها و کاهش حس انزوا و طرد شدگی از جمع، کاهش میزان استرس و اضطراب فردی و مساله محوری است.

وی گفت: مربیان پرورشی فعالیت های مختلفی را انجام می دهند اما تعداد آنها در تکمیل ماموریت، کافی نبوده و در این حوزه با کمبود روبرو هستیم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری اضافه کرد: ریشه آسیب‌های اجتماعی، بر هم خوردن توازن انتظارات از جامعه است، امکانات در جامعه، سطح توقعات، نیازها و انتظارات را برآورده نمی کند و با هم همسان نیستند.
این مسئول با بیان اینکه محتوای آسیب‌های اجتماعی آزار دهنده هستند، گفت: آسیب‌های اجتماعی به سهم خود نشانگر پوست‌اندازی اجتماعی هستند.

وی علت ایجاد آسیب‌های اجتماعی را سرخوردگی عنون کرد و یادآور شد: افرادی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند از نظر هوش، اقتصاد و خانواده در سطح متوسط به بالای جامعه قرار دارند.

رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری افزود: آسیب‌های اجتماعی اگر چه از لحاظ ماهیتی شوم و ناخوشایند بوده اما قابل کنترل و مهار شدنی هستند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان ری(شهرری) دارای ۱۱۵ مدرسه در مقطع ابتدای، متوسطه اول و دوم است که ۴۶ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در این ناحیه مشغول تحصیل هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه