مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پاسخ ایران به جنایت آمریکا قطعاََ دندان شکن خواهد بود

حجت الاسلام سید علی شاه‌چراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت: شهادت مالک اشتر زمان، عمار و یاسر رهبری درد بزرگ و جانکاهی برای ملت ایران بود.
وی افزود: ملت ایران در طول چهل ساله انقلاب اسلامی شاهد چنین حوادث تلخ و فراموش نشدنی بودند.
امام جمعه شهرری با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی موجب اقتدار بیشتر  ملت ایران در برابر استکبار  خواهد شد، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند هر گاه پرچم از دست سرداری بیفتد سردار دیگری آن را به دست می گیرد.
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی مختص ملت ایران نبود بلکه او یک چهره محبوب در عرصه بین المللی به شمار می رفت،  حشدالشعبی تربیت شدگان قاسم سلیمانی هستند که در برابر ستمگران و زورگویان ایستادگی و مقاومت می کنند.
وی یادآور شد: آمریکا بابت اقدام خود در شهادت سردار قاسم سلیمانی سیلی سختی خواهد خورد و مطمئن باشد این حرکت تروریستی بی پاسخ نمی ماند.
امام جمعه شهرری افزود: آمریکا باید تاوان سنگین کار خود را نه توسط ایران بلکه در جبهه فلسطین، لبنان و سوریه  بپردازد.
خطیب جمعه شهرری اضافه کرد: ایران در این حادثه تروریستی مرزی نمی شناسد و هر قدر توان داشته باشد انتقام می گیرد.
شاه چراغی خاطر نشان کرد: مردم عراق بدانند اکنون بهترین فرصت برای اخراج نیروهای شرور و جانی آمریکایی از کشورشان است.
وی با تاکید بر اینکه حشدالشعبی در مقابل این اقدام جنایتکارانه آمریکا ساکت نخواهد ماند، ادامه داد: ملت عراق باید کشور خود را از وجود چنین اشراری پاک کنند.
امام جمعه شهرری گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند عربستان نیست که با اخم و تشر آمریکا بترسد و عقب نشینی کند و ایران مانند کشورهای دیگر نیست که مقامات آمریکایی بدون اجازه و خودسرانه وارد کشورشان شوند.
شاه چراغی عنوان کرد: رهبری هوشمندانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و با صلابت و مستحکم در برابر او ایستاده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کشف حجاب رضا شاه اشاره کرد و گفت: رضا خان برای خشنودی اربابان خود قصد داشت با کشف حجاب به هویت دینی و ملی و ایرانی ضربه بزند اما ناکام ماند.
امام جمعه شهرری افزود: خلع لباس روحانیت و عمامه از سر برداشتن آنها و مقابله با عزاداری های سید الشهدا (ع) از اقدامات بی اثر رضا شاه بود.
وی تصریح کرد: محمدرضا شاه پهلوی تلاش کرد تا با هر وسیله ای خود را در ایران ماندگار کند اما شکست خورد،  امروز ملت ایران با بصیرت و آگاهی برای تداوم انقلاب و شهدا گوش به فرمان رهبری و همراه با ولایت هستند.
در پی شهادت سردار سپهبد سلیمانی تظاهرات ضد آمریکایی – صهیونیستی پس از نماز جمعه در شهرری برگزار شد.
راهپیمایان با سر دادن شعار، انزجار خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام کردند و به سمت میدان شهرری حرکت کردند.
تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، با ولایت می مانیم، شور ما از عاشورا است، ای عاشقان بسم الله راه قدس از کربلا است، تنها نگذاریم در میدان ولی را مولایم سید علی را، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده و مرگ بر ضد ولایت فقیه یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه