مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

امانت‌گیری کتاب در شهرستان ری15درصد افزایش یافت

علی اکبر قربانی اظهار داشت: اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری طی ۹ سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۵ جلد کتاب به امانت برده‌ بودند که خوشبختانه امسال آمار این حوزه بالا رفته است.

وی با بیان اینکه امسال کودکان و نوجوانان رده سنی هفت تا ۱۲ سال بیشترین تعداد کتاب را به امانت گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: ادبیات، روان‌شناسی و کودک و نوجوان به ترتیب پرطرفدارترین کتاب‌ها در این شهرستان است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هشت ‌هزار و ۱۱۵ عضو جدید به اعضای فعال کتابخانه‌های شهرستان ری اضافه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش دارد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری با بیان اینکه هم‌اکنون چهار هزار و ۵۷۰ نفر عضو کتابخانه‌های شهرستان ری هستند، اضافه کرد: هفت باب کتابخانه در این شهرستان فعالیت دارد که از این تعداد، سه باب عمومی و چهار باب مشارکتی است.

قادری افزود: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ هزار جلد کتاب جدید در قالب موضوع‌های مختلفی از جمله ادبیات، فلسفه و روان‌شناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف مردم به نهاد کتابخانه ها شهرستان ری اهدا شده است.

این مسئول اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۲۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضاء قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران کاندیدای کسب این عنوان است، افزود: باید تلاش کرد با ساخت کتابخانه، فرهنگ‌سازی و ترویج مطالعه در قبال برنامه‌های آموزشی و تفریحی، زمینه انتخاب شهرستان ری به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال جاری فراهم شود.

ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر جمعیت و ۲۵ باب کتابخانه در جنوب پایتخت واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.