مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پیگیری موضوعات زیست محیطی از اولویت های مهم فرمانداری ری

حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت: بر اساس قانون هوای پاک، آیین نامه ها و مصوبات هیات وزیران در ارزیابی میزان شاخص آلودگی هوا، شاخص ارزیابی ۲۴ ساعته مناطق مد نظر قرار می گیرد.
وی بیان داشت: شرایط تصمیم گیری و اقدامات اجرایی در زمان افزایش میزان شاخص ها بر عهده کمیته اضطرار آلودگی هوا می باشد و شاخص های ارزیابی آلودگی هوای شهرستان ری بصورت لحظه ای توسط اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا رصد می شود.
معاون استاندار تهران در خصوص اقدامات مجموعه فرمانداری در خصوص برخورد با عوامل آلاینده هوا در سطح شهرستان ری تصریح کرد: طی هفته گذشته بیش از یکصد کوره و مرکز ذغال سوزی غیر مجاز در شهرستان ری شناسایی و با دستور قضایی نسبت به تخریب آنها اقدام گردیده است.
حسین توکلی کِجانی خاطر نشان کرد: در یوم جاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند با محوریت برخورد قاطع با پسماند سوزی ها و فعالیت های آلاینده زیست محیطی شهرستان ری برگزار شد.
فرماندار ویژه شهرستان ری بیان داشت: مرجع تعیین میزان آلودگی هوا، معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران می باشد و در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطرار با اعلام محیط زیست و وزارت بهداشت، کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ میشود.
وی با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اصلی می باشد گفت: بطور جدی مسائل مربوط به سلامت مردم ری رصد و پیگیری میشود و مجموعه فرمانداری ری به دور از هرگونه فضاسازی نسبت به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای رفع مشکلات زیست محیطی اقدام خواهد کرد.
معاون استاندار تهران در پایان گفت: اگر چه آلودگی هوای استان تهران مختص یک برهه زمانی نیست و با اجرای طرح های کوتاه مدت کنترل میشود اما تمامی دستگاه ها می بایست پاسخگوی عملکرد خود در موضوع کاهش آلودگی هوا باشند و در این راستا با پیگیری استاندار تهران و فرمانداری ویژه شهرستان ری در جهت جلوگیری از انتشار سوخت مازوت توسط سیمان تهران و نیروگاه ری و سایر صنایع که در سنوات گذشته بخصوص در همین ایام سوخت مازوت داشته اند، در جلسه هیات وزیران تامین گاز این صنایع بمنظور کاهش میزان آلایندگی هوای شهرستان ری مصوب شد که نشان از اهمیت به امور سلامت مردم می باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.