مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

14 محصول دانش بنیان در دانشگاه یادگار امام رونمایی شد

0 67

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری گفت: از مجموع اين 14 محصول، 9 محصول دانش بنيان و فناور حاصل تلاش  واحدهاي فناور و دانش بنيان دانشگاه شامل منبع تغذیه سوییچینگ با جریان خروجی ثابت جهت مصارف ال ای دی روشنایی؛  ماژول های LED جهت جایگزینی لامپ های FPL قدیمی؛ پوسته های کامپوزیتی الیافی؛ الکترود ارت عمیق کوبشی یکپارچه؛ اسپری خود تمیز شونده برای استفاده در سطوح مختلف اجسام؛ دستگاه تهیه نانو پودر با تولید پیوسته و مستمر؛ ظروف سرامیکی به روش نقاشی زیر لعابی؛ داکت اسپلیت و  فرستنده تلویزیونی  دیجیتالی  100 وات است.

دکتر سعيد قاضي مغربي افزود: 5 محصول فناورانه نيز حاصل تلاش مرکز تحقیقات نساجی شامل نانوفیکساتور راکتیو سازگار با محیط زیست، بافر قلیایی ضدشکست، بافر اسیدی مقاوم به سختی، محلول و اسپری آنتی‌مایت و نانوجادب رنگ با خاصیت آنتی‌باکتریال است.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با بیان این مطلب که دانشجو این واحد دانشگاهی باید بعد از فارغ التحصیلی کار داشته باشد گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی کلن آلمان و صدور مدرک مشترک در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهارتی دانشجو سه روز در صنعت فعالیت می کند و دو روز را به درس و دانشگاه می پردازد.

دکتر قاضی مغربی تصریح کرد: پژوهش باید تقاضا محور باشد؛ در راستای مفاد سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی باید ساز و کار نظام موضوعات پایان نامه ها مشخص، سپس بانک جامع اطلاعاتی از پروژه ها و پایان نامه های دانشجویان و استادان جمع آوری و الزامی برای هدایت پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جهت برنامه های قطب علمی واحد باشد و در پایان حمایت از پایان نامه های اثر بخش که مشکلی از معضلات جامعه را مرتفع می کند صورت پذیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری گفت: این دانشگاه بانک اطلاعات پژوهشی ایجاد کرده که مالکیت معنوی پایان نامه‌ها به نام دانشجویان است و هیچ کس حق استفاده بدون اجازه این افراد از آنها را ندارد.

سعید قاضی مغربی اظهار داشت: این واحد آموزشی طی ۲ سال گذشته با اقداماتی که براي حل مشکلات صنعت و کارآفرینی از طریق پژوهش و ارائه راهکار عملی انجام داده ، به دانشگاه حل مساله تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های  دانشگاه حل مساله  تقاضا محور و بر اساس نیاز جامعه باید باشد، تصریح کرد: پایان نامه‌های دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه یادگار امام (ره) طی ۲ سال گذشته کاملا بر اساس چالش‌های موجود در صنعت حمل و نقل و سایر صنایع مورد نیاز کشور نگارش شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف پژوهش در دانشگاه حل مساله ابتدا ارائه راهکار علمی برای حل مشکلات موجود و در مرحله دوم نیز حرکت به سمت کارآفرینی و تولید ثروت است.

وی با بیان اینکه تربیت دانشجو، حل مساله و تولید علم سه کارکرد اصلی دانشگاه است، افزود: توجه به ارتباط میان صنعت و جامعه، تجاری سازی محصولات، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی از مهمترین مولفه‌هایدانشگاه حل مساله است که در دانشگاه یادگار امام تمامی این مراحل طی ۲ سال گذشته صورت گرفته است.

قاضی مغربی ادامه داد: وقتی که پژوهش‌های دانشگاه‌ها براساس نیاز صنعت و با مشارکت دانشجویان کشور باشد می توان امیدوار بود متخصصان و کارآفرینانی تربیت شده نیازهای اساسی کشور را در حوزه‌های اجتماعی و صنعتی برطرف کنند.

وی لازمه ایجاد تحول در نظام آموزش کشور را سوال کردن دانش آموزان و دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان دانشگاه حل مساله باید در کلاس‌های درس خود آزادانه در مورد موضوعات و مشکلات مختلف از اساتید سوال کنند و استادان نیز باید بر اساس معیارهای علمی به آنان جواب دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری ادامه داد: زمانی که ارتباط علمی موثر و مفید بین استاد و دانشجو ایجاد شد شاهد بروز پژوهش‌های علمی با موضوع حل مشکلات اصلی جامعه در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

قاضی مغربی یادآور شد: وقتی دانشجویی بتوانند موضوع خاصی را با روش علمی در حوزه صنعت حل نماید پس از تحصیل نیز این دانشجو به یک کارآفرین و فردی که می تواند ثروت تولید کند تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه یادگار امام در حوزه حمل و نقل اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: این واحد آموزش امروز در حوزه بازسازی واگن‌های قطار و مواد نانو شستشوی قطار دستاوردهای ارزشمندی به دست آورده است.

قاضی مغربی تصریح کرد: گروه تاریخ دانشگاه یادگار امام با همکاری مراکز سیاحتی و زیارتی کشور توانسته دوره‌های بسیار ارزشمندی برای تورلیدرها برگزار نماید و بسیاری از دانشجویان تاریخ را به سمت صنایع مرتبط با گردشگری هدایت کند.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فن آوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) برگزار و از ۱۱ استاد و پژوهشگر نمونه نيز با اهدای لوح تجلیل شد

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه