مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پروژه مناسب سازی سرای محله شهادت افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم افراد دارای معلولیت تردد سهل و آسان در سطح شهر است تصریح کرد: طرح مناسب سازی یک سرای محله با رعایت استانداردها در هر منطقه در سال جاری آغاز شده و در حال اجراست و تلاش می کنیم تا پایان سال یک سرای محله دیگر را هم در هر منطقه در طرح مناسب سازی اضافه نماییم.

نصیری اظهار داشت: با مناسب سازی سرای محلات تردد افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی و افراد ناشنوا و نابینا تسهیل می شود و به منظور خدمات رسانی بهینه به این قشر در سرای محله مناطق 22گانه یک نفر به عنوان مترجم افراد ناشنوا مستقر می شود.

وی افزود: نه ‌تنها دستگاه‌های دولتی و عمومی‌ می‌بایست ورودی سازمان‌ها و ادارات را برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی کنند؛ بلکه بخش خصوصی و آحاد جامعه نیز بایستی باشگاه‌ها، مغازه‌ها، پاساژها، فروشگاه‌ها و سایر اماکن خود را رمپ‌گذاری کنند تا به افزایش رفاه این قشر از شهروندان کمک شود.

وی اظهار داشت: طبق آمار سازمان بهزیستی کشور ١۵ درصد از  جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که با محاسبه آمار جمعیت سالمندی، مادران باردار و بیماران دچار معلولیت موقت این رقم به حدود 40 تا 50 درصد می رسد که آمار بالایی است.

وی گفت: مناسب سازی مصداق اولیه عدالت اجتماعی در شهر است و چنانچه این اقدام در شهرها انجام نشود، حضور بسیاری از افراد در شهرها محدود می شود و ما در مجموعه مدیریت شهری در راستای جلب مشارکت جامعه معلولان، وظیفه بسترسازی برای حضور افراد معلول در شهر را داریم.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 گفت: با عنايت به اهميت رفع نيازهای افراد دارای معلوليت و با هدف تحقق شعار شهرداری تهران «تهران، شهری برای همه» سرای محله شهادت برای استفاده این قشر از افراد جامعه بهسازی و مناسب‌سازی شد.

افشار مناسب سازی نقطه ای طبق نظر توان یابان را یکی از روشهای مناسب برای بسترسازی حضور بی دغدغه اقشار خاص در جامعه برشمرد و تصریح کرد: این اقدامات در راستای ارتقاء کیفیت زندگی توان یابان و با هدف ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس برای مشارکت افراد دارای معلولیت و ایجاد فرصت برابر در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های رتبه بندی شهرها و فاکتورهای حکمروایی خوب شهری برای مدیران شهری، ایجاد دسترس پذیری معابر و اماکن برای اقشار مختلف شهروندان است، گفت: به منظور تسهیل تردد توان یابان، سالمندان و جانبازان به امکانات و فضاهای شهری با اجرای طرح ابتکاری کمپین محله دسترس پذیر، در طول يكسال گذشته از مجموع 102 نقطه معرفي شده توسط اعضای كانون معلولان محلات تا کنون، 59 نقطه به طور كامل مناسب سازي شده است.

 

افشار به مناسب سازی بوستان ها و معابر اصلی برای تردد افراد دارای معلولیت اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور استفاده بهینه سالمندان و افراد دارای معلولیت از امکانات شهری، تعدادی از معابر اصلی و ایستگاهای بی آرتی و بوستانها مناسب سازی شده است.

شهردار منطقه 20 ایجاد رمپ برای دسترسی نابینایان و ناتوانان جسمی و حرکتی، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، مناسب سازی راه پله ها و فضای بیرونی سرای محله شهادت را از جمله اقدامات انجام شده برای تسهیل رفت و آمد افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه