مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

احداث سایت پسماند در حسن‌آباد فشافویه آلودگی هوا را تشدید می‌کند

حسن خلیل آبادی روز دوشنبه در چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: مردم بخش حسن آباد فشافویه هیچگونه رضایتی با احداث سایت پسماندهای ویژه بیمارستانی و صنعتی در این بخش ندارند، مسئولان باید قبل از انجام هر کاری نظر مردم و نمایندگان شوراهای اسلامی را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه براساس تصمیمات استانداری تهران سایت هوشنگ آباد برای دفن پسماندهای صنایع سنگ و زباله‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مردم جنوب استان تهران بخصوص کهریزک و حسن آباد فشافویه به واسطه وجود آراد کوه و انواع صنایع آلاینده دیگر در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند و نباید معضل دیگر از کلان شهر تهران به این منطقه تحمیل شود.

خلیل آبادی یادآور شد: شهرداری تهران تمامی مشکلات این کلان شهر را با انتقال به جنوب استان از خود سلب ولی به مردم این بخش تحمیل می کنند که این رویه به دور از عدالت و انصاف است.

وی با تاکید بر اینکه باید در آراد کوه سیستم‌های نوین تفکیک و بازیافت زباله ایجاد شود تا از مشکلات زیست محیطی آن کاسته شود، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به دلیل استفاده نکردن از فن آوری‌های نوین فقط یک چهارم از زباله‌های وارد شده به مجتمع آراد کوه را بازیافت می کند و مابقی به صورت سنتی دفن می شود.

خلیل آبادی ادامه داد: دفن غیر اصولی پسماندهای ویژه و بیمارستانی در آراد کوه امروز مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای مردم منطقه ایجاد کرده است و به همین دلیل مردم حسن آباد فشافویه به شدت با انتقال این گونه پسماندهای عفونی به بخش خود مخالف هستند.

رییس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه مردم جنوب تهران به واسطه وجود آراد کوه و انتقال زباله‌های مناطق ۲۲ گانه و شهرهای اطراف به این بخش محکوم به تحمل بوی نامطبوع هستند، ابراز کرد: مسئولان اجرایی استان باید در تصمیم خود مبنی بر احداث سایت دفن زباله در هوشنگ آباد تجدید نظر نمایند.

چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور حسن خلیل آبادی، ناهید خداکرمی، حجت نظری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و روسای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ری برگزار شد.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از ۳۷ روستا و با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه