مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴۸ هزار راس دام در شهرستان ری مایه کوبی شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛وحید رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۶۰ هزار راس دام سنگین در قالب ۲۰۰ دامداری صنعتی و واحدهای مختلف سنتی موجود در روستاهای شهرستان ری وجود دارد که از این میزان ۲۱ هزار گاو شیری علیه بیماری تب مالت و سل واکسینه شده است.

وی ادامه داد: طرح پیشگیری از بیماری‌های سل و تب مالت(بروسلز) هر ۶ ماه یکبار در اداره دامپزشکی اجرا می شود تا سلامت و کیفیت گوشت، شیر و محصولات لبنی تضمین شود.

رستگاری خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت و سل از طریق واکسیناسیون و همچنین خونگیری از دام‌ها قابل تشخیص و پیشگیری است که از ابتدای سال تاکنون هیچ موردی از این بیماری در جمعیت گاو و گوساله شهرستان ری مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تب مالت بیماری مشترک بین انسان و دام است، افزود: از مهمترین علائم این بیماری در دام سقط جنین در دام‌های ماده و از علائم آن در انسان می‌توان به تب بالا، کاهش شدید وزن، عقیم شدن در شخص مذکر، دردهای شدید مفصلی و عضلانی اشاره کرد که با انجام واکسیناسیون به موقع و مستمر و حذف دام‌های راکتور (آلوده و تشخیص مثبت داده شده از حیث بیماری) و همچنین ضد عفونی مکان‌های آلوده می توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، سل و بروسلوز (تب مالت) از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که در اکثر نقاط دنیا شایع می باشد و علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی فراوان به دامداری‌ها وارد می کند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو و خاوران در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان رتبه اول تولید شیر استان تهران را دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.