مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کتابخانه سیار شهرستان ری به راه افتاد

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، این کتابخانه سیار در قالب اتوبوس کتابخوانی از روستای عمادآور کار خود را آغاز کرد و در روزهای آینده به روستاهای دیگر نیز سر کشی می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در مراسم آغاز این برنامه گفت: اتوبوس کتابخوانی به صورت چرخشی در چندین روستای بخش مرکزی اقدام به توزیع کتاب در میان دانش‌آموزان کرده است و این برنامه در سایر روستا ها نیز انجام می شود.

سید حسن صفوی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ری برای پایتختی کتاب ایران اظهار داشت: با توجه به قدمت شهرستان ری و حضور دانشمندان، اندیشمندان و هنرمندان در سطح جهانی، این شهرستان شایستگی کسب عنوان پایتخت کتاب را دارد.

وی افزود: در چهار سال گذشته، شهرستان ری نامزد پایتخت کتاب بوده و امیدواریم که امسال با برنامه های متعددی که در این حوزه انجام شده است، موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شود.

فاطمه فکوریان بخشدار مرکزی شهرستان ری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگی گفت: توسعه فرهنگی بدون توجه به ترویج فرهگ مطالعه صورت نمی گیرد و بر این اساس قرار شده است تا با ایجاد کتابخانه و برنامه های ترویجی در حوزه کتابخوانی گام های خوبی برداشته شود.

وی افزود: در روستاهای بخش مرکزی شهرستان ری برنامه های کتابخوانی متعددی انجام و چندین کتابخانه و بوستای کتاب افتتاح شده و در آینده نیز برنامه های خوبی در این حوزه برگزار خواهد شد.

انسیه اسماعیلی دهیار روستای عمادآور نیز اظهار داشت: کافه کتاب و کتابخانه سیار به همت دهیاری عمادآور ایجاد شده و قرار است که اتوبوس کتابخوانی به ‌صورت چرخشی در روستاهای شهرستان ری اقدام به توزیع کتاب در میان دانش‌آموزان کند و فرصت مطالعه را برای سایر اقشار مردم فراهم کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه