مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۲۰۰ تن انواع سبزی و صیفی در گلخانه‌های ری تولید شد

محمد عباسی روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان ری هم اکنون دارای ۱۲ هکتار گلخانه فعال و ۱۸ هکتار گلخانه در حال احداث است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هر هکتار گلخانه برای هشت نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند، افزود: این نوع کشت در مقایسه با کشت در فضای باز ۱۰ برابر راندمان تولید سبزی و صیفی جات افزایش داده و میزان مصرف آب ار نیز کاهش می دهد.

عباسی اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به بحران کم آبی و افزایش تولید و بهره وری بالا، راهبرد اصلی و نیاز ضروری امروز بخش کشاورزی جنوب تهران است که در صدد جایگزین به جای محصولات دیگر هستیم.

این مسئول  با بیان اینکه شهرستان ری در فصول سرد سال اکثر مواقع دارای هوای آفتابی است و دمای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی را نیز دارد، تصریح کرد: کشت گلخانه ای در این منطقه از لحاظ مصرف پایین سوخت و هزینه های جاری نگهداری گلخانه بسیار مقرون به صرفه است.

عباسی ادامه داد: وجود نور خورشید و دمای مناسب باعث رویش سریع و مناسب سبزیجات، صیفی جات در گلخانه ها می شود از این رو کشاورزان شهرستان ری میل و انگیزه بالایی به کشت گلخانه ای دارند.

وی یادآور شد: قرارگیری شهرستان ری در کنار بازار بزرگ سبزی و صیفی کلان شهر تهران انگیزه مضاعفی در میان کشاورزان برای ایجاد گلخانه به وجود آورده است که باید با حمایت‌های مالی و اعطای وام‌های کم بهره از این قشر زحمت کش حمایت شود.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.