مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یک واحد غیرمجاز ذوب باطری‌ فرسوده در کهریزک پلمب شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛زهره عبادتی اظهار داشت: این واحد غیرمجاز با ذوب سرب باطری‌ها فرسوده، آلودگی هوای بسیار شدیدی در منطقه ایجاد می‌کرد به طوری که انوع گازهای سمی از جمله سرب و فلزات سنگین وارد هوا و ریه مردم منطقه می‌شد.

وی افزود: اسید موجود در باطری‌های فرسوده نیز توسط این واحد غیرمجاز به داخل چاه‌های جذبی ریخته می‌شد که در اثر آن منابع زیر زمینی آب منطقه به شدت آلوده می‌شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه واحدهای ذوب باطری باید مجهز به فیلتراسیون ویژه و سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته باشند، تصریح کرد: دودکش‌های واحدهای غیراستاندارد ذوب فلزات از جمله سرب علاوه بر آلودگی محیط زیست تاثیرات جبران ناپذیری بر روی سلامت ساکنان منطقه می گذارد.

عبادتی یادآور شد: سودجویی برخی از افراد که به دنبال سرب موجود در باطری‌های فرسوده هستند نباید موجب آلودگی محیط زیست و بیماری شهروندان شود، اداره محیط زیست با این گونه افراد به شدت برخورد می کند.

وی با بیان اینکه کهریزک به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در کنار مراکز جمع آوری ضایعات و زباله‌های کلان شهر تهران همواره محل ذوب فلزات مختلف و پلاستیک است، اضافه کرد: متخلفان باید بدانند بازرسان اداره محیط زیست با تمام امکانات و در طول ۲۴ ساعت در منطقه گشت می زنند و با هرگونه تخلف زیست محیطی به شدت برخورد می نمایند.

عبادتی در پایان ‌از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از جمله کارگاه‌های ذوب فلزات، آتش زدن کابل برق، لاستیک کامیون و سایر موارد مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقرشهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

کهریزک به دلیل قرار گرفتن در کنار مجتمع دفن زباله‌های کلان شهر تهران (آراد کوه) همواره یکی از مناطق تمرکز واحدهای جمع آوری و ذوب پلاستیک و فلزات مختلف است که موجب آلودگی شدید هوا و محیط زیست می شوند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه