مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هشتاد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، حجت الاسلام «سید علی شاهچراغی» رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، مقوله پژوهش را به عنوان یک اصل زیر بنایی در توسعه علوم دانست و گفت: طبق روایتی از امام موسی کاظم (ع) چهار عامل موجب پیشرفت جوامع می شود که مهمترین آن توجه به عامل «خداشناسی» است.

وی افزود: «خداشناسی»، «هدف شناسی» و «آسیب شناسی» نیز از ابعاد علم پژوهش از دیدگاه امام کاظم (ع) است که در حوزه های مختلف از جمله کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح فرهنگ عمومی کاربرد فراوانی دارد.

در ادامه «حسین توکلی کجانی» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شهرستان ری از ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ برخوردار است و بنا داریم تا برای سال آینده با تنظیم تقویم مشخص، در حوزه های مختلف از جمله «فرهنگ» گام های ارزنده ای برداشته شود.

وی یادآور شد: مهمترین راه کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت بنیه فرهنگی و دینی است که لازم است با انسجام در برنامه ریزی و همگرایی در اجرا برای کاهش آسیب اقدام کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری، جایگاه شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد سیاستگذار فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و خواستار هدفمند کردن سیاست ها و برنامه ریزی های شورا شد.

در ادامه «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در سخنانی با اشاره به طرح پایتخت کتاب ایران به عنوان یکی از برنامه های شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتابخوانی گفت: این عنوان هر سال به موفق ترین شهر به لحاظ عملکردی و برنامه ریزی کتابخوانی داده می‌شود و شهرستان ری برای اجرای برنامه های ترویجی در حوزه کتابخوانی در سال های 1394 تا 1397 به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

وی افزود: شهرستان ری مصمم است تا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مجموعه ادارات و نهادهای مستقر در شهرستان ری، عنوان پایتخت کتاب ایران را در سال 1399 کسب کند و در این راستا برنامه های مختلفی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه