مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت در فعالیت های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛ حجت الاسلام شاهین معبودی با اشاره به ضرورت توجه به حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت، گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت 54 ویژه برنامه در راستای آگاه سازی و حساس سازی جامعه در خصوص توجه به افراد دارای معلولیت و فعالیت های کانون معلولین محلات با هماهنگی اداره سلامت این منطقه انجام می شود.

معبودی اطلاع رسانی و تبلیغات، آموزش، تکمیل و توسعه کانون معلولان از طریق عضو گیری در هفته معلول، بازدید از منازل، مدارس و مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت، برگزاری گردهمایی بزرگ کانون معلولان منطقه با مشارکت انجمن ها و NGO های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت، نشست کانون معلولان، برگزاری همایش به منظور معرفی افراد توانمند دارای معلولیت، برگزاری سینما سلامت و برنامه “یک روز شاد با کودکان اتیسم” را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه دوشنبه ورزشی در هفته ملی افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: در این برنامه ضمن اجرای بازی‌ها و ورزش‌های ویژه این افراد، میز خدمت با ارائه خدماتی نظیر بینایی سنجی، شنوایی سنجی، ویزیت رایگان پزشک و …. برپا می شود.

معبودی با اشاره به ارائه خدمات سلامت محور به معلولان در این هفته گفت: به  مناسبت گرامیداشت این هفته 26 کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با انواع معلولیت و شناخت مهارت های ارتباطی مطلوب در راستای  تعامل با آنها در سطح محله ها و خانه های سلامت برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 به اجرای طرح کمپین محله دسترس پذیر اشاره کرد و تصریح کرد: طرح ابتکاری کمپین محله دسترس پذیر  سال گذشته براي اولين بار در شهر تهران و در قالب يك جريان اجتماعي ، با هدف شناسايي و معرفي معابر نامناسب جهت تردد معلولان و پيگيري رفع موانع و دسترس پذير نمودن محلات منطقه 20 اجرایی شده است و درطول يكسال گذشته از مجموع 102 نقطه معرفي شده توسط اعضا كانون معلولان محلات تا کنون، 59 نقطه به طور كامل مناسب سازي شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.