مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ایجاد فرماندهی واحد و مستقل حق مردم ری است

دادستان شهرستان ری با اشاره به حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌ قضایی این شهرستان گفت: حجم زیادی از مشکلاتی که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد را نمی‌توان با یک سرکلانتری برطرف کرد.

 آئین تودیع و معارفه دادستان شهرستان ری عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و غلامرضا نوفرستی به عنوان دادستان این شهرستان معارفه و از خدمات حجت‌ا‌‌لاسلام والمسلمین علی ملکوتی دادستان پیشین شهرستان ری تجلیل شد.

غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری در این مراسم ضمن گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: شهرری چهارمین شهر مذهبی ایران و یکی از 6 شهری است که جرقه‌های آغازین انقلاب اسلامی در آن زده شد و به انقلاب قرن مشهور شد که البته یکی از شهرهای استراتژیک نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم فرماندهی مستقل در شهرستان ری افزود: با توجه به وجود 5 زندان در شهرستان ری و میزان پرونده قضایی از نظر کمّی و کیفی شایسته نیست که این شهرستان از فرماندهی انتظامی واحد و مستقلی بهره‌‌مند نباشد.

دادستان شهرستان ری تصریح کرد: حجم زیادی از مشکلاتی که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد را نمی‌توان با یک سرکلانتری برطرف کرد البته در این خصوص اقدامات امیدبخشی صورت گرفته که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نوفرستی با اشاره به لزوم پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای است که از طریق قانون اساسی برعهده ما گذاشته شده و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه سفارش کرده‌اند اما حجم زیاد پرونده‌ها ما را از پرداختن به این وظیفه اساسی بازداشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرائم باید تحقیق کاملی انجام شود که علاوه بر بررسی پرونده عامل اصلی وقوع جرم نیز شناسایی شود و در نهایت سازمان‌های نظارتی شهرستان نیز باید با رصد امور از وقوع جرایم پیشگیری کنند.

در شرایط فعلی کشور چشم امید مردم به قوه قضائیه است

در ادامه غلامعلی محمدی قائم مقام دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: زیارت حضرت سیدالکریم(ع) در احادیث مختلفی  سفارش شده و وارد شده که ثواب زیارتش با زیارت امام حسین(ع) است.

وی سپس با اشاره خدمات قوه قضائیه و تأثیر آن در رضایت‌مندی مردم از نظام بیان کرد: قوه قضائیه از ارکان قابل توجه نظام جمهوری اسلامی ایران است که درخشش هرچه بهتر آن سبب افزایش اعتماد مردم به نظام می‌شود.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران افزود: در شرایط فعلی کشور که مردم چشم امید به قوه قضائیه دوخته‌اند امیدواریم قضات و خادمان عرصه قضا با تلاش مضاعف امید مردم به نظام و دستگاه قضا را فزونی بخشند.

محمدی تصریح کرد: قوه قضائیه قوه‌ای مستقل است که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و رعایت حقوق فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش دادستان‌ها در جامعه گفت: دادستان‌ها در عینیت بخشیدن به اصل قانون اساسی و تحقق عدالت نقش بسیار مهّم و محوری دارند و در فرهنگ قضایی از دادستان‌ها به عنوان شمشیر عدلیه یاد می‌شود زیرا پیش‌قراولان مبارزه با مجرمان، مفسدان، زیاده‌خواهان و مخالفان قانون هستند.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران همچنین تأکید کرد: دادستان‌ها حافظان بیت‌المال و به عنوان مدعی‌العموم تأمین‌کننده امنیت و آرامش در جامعه می‌باشند که درخشش شمشیر هدایت ضامن امنیت و عدالت در جامعه هستند.

محمدی با بیان اینکه واژه عدالت بسیار قابل تأمل است افزود: عدل به عنوان اصول دین ما مطرح شده و جایگاه شما خادمان قضایی در جایگاه تحقق بخشیدن بر واژه عدالت است که گم شده جامعه بشری است و امید است با ظهور حضرت مهدی(عج) عدالت سراسر عالم را فرا گیرد.

انتخاب شهردار مستقل از پایتخت مطالبه مردم ری است

همچنین حجت‌ا‌‌لاسلام والمسلمین علی ملکوتی دادستان پیشین شهرستان ری نیز با اشاره به آشوب‌های اخیر در برخی شهرها اظهار داشت: شهرستان ری به برکت وجود حضرت عبدالعظیم(ع) در این شهر و با همیاری و همکاری اعضای شورای تأمین کوچکترین مشکلی نداشت.

وی بیان کرد: البته امکان اغتشاش در برخی نقاط شهرستان وجود داشت اما با تدبیر اعضای شورای تأمین و همکاری تمام نیروهای انتظامی، بسیج، اطلاعات و سپاه، متخلفان پیش از آن که منجر به وقوع حادثه‌ای شوند شناسایی شدند.

دادستان پیشین شهرستان ری در ادامه افزود: مهم‌ترین مطالبات مردم ری طبق قانون تقسیمات کشوری استقلال شهرستان و شورای شهر می‌باشد البته امکان دارد که شورای شهر مستقل نباشد یعنی اشکال قانونی ندارد که یک یا چند شهرستان یک شورا داشته باشد اما نمایندگان شورا موظف هستند در هر شهری که نماینده‌اش هستند شهردار انتخاب کنند.

ملکوتی ادامه داد: بنا به دلایل مذهبی و سیاسی شاید ضرورتی نداشته باشد که شورای شهر در ری مستقل باشد اما اعضای شورا باید برای شهرری، شهردار مستقل انتخاب کنند و در واقع شهردار منطقه 20 باید شهردار ری بشود.

وی در پایان با اشاره به آلوده بودن آب‌های سرخه حصار و فیروزآباد خاطرنشان کرد: این دو رودخانه که از شمیران و کن به سمت شهرری می‌آیند در طول مسیر با فاضلاب‌های تهران آلوده می‌شوند که در همین راستا بیش از 500 هکتار از اراضی که با این آب‌ها آبیاری می‌شد معدوم شدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.