مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معدوم سازی بیش از ۲.۵ تن گوشت فاسد

رییس اداره دامپزشکی ری از معدوم‌سازی ۲ هزار و ۶۶۷ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و تاریخ گذشته طی هفته اخیر خبر داد.

وحید رستگاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان فرآورده خام دامی در جریان نظارت و بازدید کارشناسان و بازرسان اداره دامپزشکی از مراکز عرضه و تولید گوشت و همچنین رستوران‌ها کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه غیر بهداشتی بودن گوشت‌های کشف شده با نمونه‌گیری و آزمایش‌های دقیق علمی توسط اداره دامپزشکی شهرستان ری تشخیص داده شد، عنوان کرد: معدوم‌سازی با حکم دستگاه قضائی انجام شد.

رستگاری در ادامه افزود: بازرسان اداره دامپزشکی ری در راستای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به صورت مستمر عملکرد مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید شهرستان را پایش و نظارت‌های لازم را در خصوص تاریخ مصرف و سالم بودن گوشت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تأمین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، اضافه کرد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان دارای چهار واحد کشتارگاه دام، هفت گشتارگاه طیور، ۲۸ واحد بسته بندی فرآورده‌های دامی و ۵۰۰ واحد عرضه(قصابی) است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه