مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های روستایی ری اهدا شد

علی‌اکبر قربانی با اشاره به اینکه محتوای تمامی کتاب‌های اهدایی علوم دینی، ادبیات، روانشناسی و کمک درسی بوده است، اظهار داشت: ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه روستای عمادآور در بخش مرکزی، هفت ‌هزار جلد کتاب به کتابخانه روستاهای لپه زنک و چهل قز در بخش خاوران و ۶ هزار جلد نیز به کتابخانه روستای ده‌ نو بخش کهریزک اهدا شده است.

وی افزود: شهرستان ری هم اکنون دارای ۲۰ کتابخانه و ۲۲۰ هزار جلد کتاب است که این میزان کتاب و امکانات جوابگوی نیازهای قشر کتابخوان جنوب پایتخت نیست.

قربانی با بیان اینکه طی هفته کتاب، هشت کتابخانه در روستاهای شهرستان ری کلنگ زنی می‌شود، تاکید کرد: توسعه کتابخانه‌ها و افزایش تعداد و تنوع کتاب باید مورد توجه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش قرار گیرد.

قربانی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری هستند، عنوان کرد: بروز رسانی و تقویت منابع کتابخانه‌ها از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی است و در این زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های دولتی در اجرای سنت حسنه اهدای کتاب موجب به روز شدن منابع و به دنبال آن ترغیب مردم به کتابخوانی می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار ما از مردم و مدیران دستگاه‌های دولتی این است که کتاب‌های قابل استفاده و مازاد منازل و ادارات خود را برای استفاده عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا کنند.

قربانی اضافه کرد: بروزرسانی و توسعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقش بسزایی در افزایش سرانه مطالعه در میان مردم و به ویژه نسل جوان دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

 ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به مدت یک هفته روز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است

شهرستان ری درجنوب تهران دارای ۲۵ باب کتابخانه است که از این تعداد، ۱۱ باب کتابخانه شهری، ۶ باب روستایی وهشت باب کتابخانه مشارکتی است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.