مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسیل های منتهی به جاده امام رضا(ع) تهران لایروبی شد

حسین ترکاشوندبا اشاره به اینکه شهر قیامدشت دارای چهار حوزه آبریز چهل قز، سنگتراشان، توتک و لپه زنگ است، اظهار داشت: یک هزار متر مربع از آبراه‌های مسیل‌های حوزه‌های آبگیر این شهر با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال لایروبی شده است.

وی ادامه داد: شهرداری قیامدشت برای جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی جاده امام رضا(ع) تمام زیرگذرهای محل عبور آب این جاده را لایروبی کرده است و تمامی عوامل اجرایی نیز در هنگام بارندگی در آماده باش کامل هستند.

ترکاشوند با بیان اینکه سال گذشته مسیل‌های حوزه آبریز چهل قز بیشترین میزان آبگرفتی را در جاده امام رضا(ع) ایجاد کردند، افزود: امسال ۱۰ هزار متر مکعب خاک و لجن از مسیل‌های این حوزه آبگیر با اعتبار ۲ میلیارد ریال برداشت شده است.

وی یادآور شد: شهرداری قیامدشت با انجام این امور تا حدودی جلوی آبگرفتگی‌های جاده‌های و مسیرهای این بخش را گرفته است ولی برای اطمینان بیشتر در زمان بارندگی تمام عوامل اجرایی در آماده باش کامل خواهند بود.

شهردار قیامدشت در پایان یادآور شد: کالورت‌های(زیرآبگذرها) جاده امام رضا(ع) کم عمق و باریک هستند به همین جهت در هنگام بارش‌های شدید پاییزی و بهاری شاهد آبگرفتگی در این جاده هستم باید تمهیدات لازم برای بهسازی این کالورت‌ها اندیشیده شود.

 قیامدشت در ۱۵ کیلومتری جاده خاوران و در انتهای جنوب شرقی حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است.

شهر قیامدشت پیش از این در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه ۱۵ تهران استفاده می کرد که پس از شهر شدن دارای شهرداری مستقل و در محدوده شهرستان ری قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.