مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جدایی ری از تهران در مجمع ۵۳ نفره بررسی می‌شود

 حسن خلیل آبادی در چهل‌ و سومین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار کرد: موضوع استقلال مدیریت شهری ری عصر امروز در مجمع ۵۳ نفره با حضور ۳۰ نماینده مجلس، ۲۱ عضو شورای شهر، شهردار و استاندار تهران بررسی می‌شود و پس از اعلام نظر موافقان و مخالفان، تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وی با تاکید براینکه تفکیک شورای شهر ری از تهران به نفع مردم است، افزود: شهرستان ری دارای معضلات زیادی است که رفع این مشکلات جزو اولویت‌های شهرداری تهران نیست و درصورت جداشدن از تهران، مدیریت مستقل شهرری می‌‌تواند این مشکلات را برطرف کرده و توسعه یابد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: همانگونه که قیامدشت پس از مستقل شدن، حرکت رو به رشدی را شروع کرده و تاکنون نیز اقدامات خوبی در جهت توسعه داشته است، شهرری نیز برای توسعه و آبادانی باید مستقل شود و درآمدهای ارزش افزوده خرج شهرری شود که اکنون شهرداری تهران سهم ناچیزی از آن را به منطقه ۲۰ تخصیص می‌دهد.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه ری هیچ گاه بدون پیشوند شهر نبوده و همیشه با نام “شهرری” عنوان شده است، بیان کرد: در حال حاضر شهرستان ری از نظر اجرای قانون اساسی دچار پارادوکس قانونی است و از نظر حقوقی قانون اساسی حق را به مردم ری داده است.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: اگر قانون شهرستان اجرایی نمی‌شود پس عنوان شهرستان نیز از آن برداشته شود و فقط نام منطقه ۲۰ عنوان شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محلات و برخی روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ری با مشکلاتی مواجه هستند که فرمانداری و شهرداری تهران امکان رسیدگی به آن را ندارند که با تشکیل شهرداری مستقل برای شهرستان ری این گونه مشکلات برطرف خواهد شد.

خلیل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات اخیر مردم درخصوص گرانی بنزین گفت: اعلام ناصحیح مسئولان در روز عید موجب نارضایتی مردم شد و بهتر بود از یک هفته زودتر اعلام می‌شد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی اقشار ضعیف جامعه گفت: باید مردم را به آرامش دعوت کنیم تا اعتراض خود را بدون خشونت بیان کنند.

در این جلسه اعضای شورا اثرات عدم استقلال مدیریت شهری بخش مرکزی ری در بخش‌ها و شهرهای خود را بیان کردند و نظر همه اعضا بر این بود که با مدیریت مستقل، مسیر رونق و توسعه و حل معضلات شهرستان فراهم می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه