مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در شهرستان ری گشایش یافت

جشنواره دستاوردهای روستاها و عشایر دوستدار کتاب امروز چهارشنبه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی منطقه در روستای چهل‌قز بخش خاوران ری گشایش یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح این جشنواره گفت: این جشنوراه در قالب نمایشگاهی در ۱۴ غرفه از امروز(۲۲ آبانماه) به مدت ۲ روز دستاوردها و محصولات فرهنگی روستائیان و عشایر منطقه را معرفی می‌کند.

حسن صفوی افزود: اجرای موسیقی زنده، شعبده بازی، اجرای گروه سرود، تجلیل از خادمان کتاب، اجرای گروه تئاتر و اکران فیلم روز سینما از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

وی ادامه داد: هـدف از برگزاری ایـن جشـنواره حمایـت و پشتیبانی از فعالیت‌ها و پیشنهادهای ابتکاری برای ترویج فرهنگ کتـاب و کتابخوانـی در روسـتاها و معرفـی فعالیت‌هـای فرهنگـی و ترویجـی مرتبـط بـا آن اسـت.

صفوی اضافه کرد: در این جشنواره مجموعه طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای ترویج کتابخوانی در هر روستا به اجرا خواهد آمد توسط مجریان و داوران جشنواره در معرض نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردها و اهداف این جشنواره ، گردآوری ایده های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و قرار دادن ایده ها و در دسترسی دیگر علاقه مندان در سراسر کشور می باشد .
صفوی اظهار داشت: مهمترین شاخص‌های داوری این طرح ها در نظر گرفتن نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

خاوران در مسیر آزاد راه امام رضا(ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.