مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرری طبق اصل یکصدم قانون اساسی باید شورای مستقل داشته باشد

دکتر مصطفی کواکبیان در نشست بررسی طرح جدایی ری از تهران گفت: اصل ۱۰۰ قانون اساسی اشاره صریح به این دارد که برای اداره روستا، شهر و شهرستان شورایی توسط مردم انتخاب و تشکیل می شود و می دانیم که طبق مصوبه هیئت دولت در سال ۶۴ هم شهرستان ری، هم شهر ری و هم بخش های آن محدوده اش مشخص شده است. لذا شهرری باید شهردار و شورای شهر مستقل داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس افزود: در ملاقات های مردمی دیده ایم که اساسی ترین خواسته ی مردم شهرری جدایی شورای این شهر از تهران است و ما در قانون هم داریم که هر شهری باید شورای جداگانه داشته باشد، پس چرا ری نباید شهرداری و شورای شهر مستقل داشته باشد؟
دکتر کواکبیان افزود: به نظر بنده در وزارت کشور بدون تصویب طرح جدایی ری از تهران نیز می تواند نسبت به اجرای آن اقدام کند. حال اگر قرار است این طرح به نتیجه برسد باید هرچه سریعتر آن را در دستور کار خودمان قرار دهیم.
شایان ذکر است محمدرضا عارف در ادامه با اشاره به اظهارات کواکبیان گفت: ظاهرا جدایی ری از تهران نیازمند حکم قانونی جدید است زیرا ری و تهران یکی شده اند. وی ضرورت بررسی این طرح در مجمع ۵۱ نفره تهران را یادآور شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.