مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴۰ عنوان برنامه هفته وحدت در شهرستان ری اجرا می شود

علی کنگرلو با اعلام این خبر اظهارداشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن هفته وحدت در ۴۰۰ هیات مذهبی و ۱۵۰ مسجد شهرستان ری با هدف وحدت میان مسلمانان انجام شده است و در طی هفته اجرا می‌شود.

به گفته وی، برگزاری مسابقات فرهنگی در مدارس، سخنرانی‌های دینی و  مهدویت توسط روحانیون در مساجد و حسینیه‌ها و برگزاری جشن در حرم عبدالعظیم(ع) از دیگر برنامه‌های محوری است که در طی این هفته برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ری افزود: تمامی برنامه‌ها با مشارکت و محوریت مردم و با پشتیبانی مسئولان اجرا می‌شود و صنایع و مراکز صنعتی منطقه نیز باید با مشارکت و پشتیبانی از آیین‌های فرهنگی مذهبی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه اسلام بر پایه وحدت امت اسلامی بنا نهاده شده است، ادامه داد: تاکید زیادی در قرآن، حدیث و سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار بر وحدت و انسجام اسلامی وجود دارد که باید همه مردم و مسئولان دست به دست هم داده و در راستای حفظ و تحکیم آن حرکت کنند.

کنگرلو یادآور شد: انقلاب اسلامی نیز با تاسی از نهضت نبوی با شعار و محوریت وحدت شکل گرفت و با تمسک به همین اصل پیروز شد و امروز نیز قوام و استمرار آن با وحدت و یکپارچگی مردم حول مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

۱۲ربیع الاول به روایت برادران اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به روایت اهل تشیع روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله این ۲ روز به عنوان هفته وحدت، نامگذاری شد.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر درجنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.