مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نماینده مردم تهران و ری در مجلس: تبعیت شهرستان ری از شهر تهران تخلف است

محسن علیجانی زمانی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ری اظهار داشت: ری دارای توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای است و می‌تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود اما همواره در سال‌ها معضلات تهران به سمت ری سرریز شده که از سرعت توسعه آن می‌کاهد.
وی افزود: معضلات ورودی به شهرستان ری شامل انتقال روزانه 20 هزار تن زباله، دفن اموات کل تهران، ورود پساب و فاضلاب، آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی هوا و غیره است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ری شورای شهر مستقل ندارد تصریح کرد: شهرری مرکز شهرستان است اما شورای شهر ندارد لذا سایر شوراها شاید نتوانند هم‌افزایی کرده و در مقابل تصمیمات نادرست که از استان و شهر تهران گرفته می‌شود، ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: شهرستان ری طبق تصمیمات تقسیمات کشوری باید مستقل و تابع استان تهران باشد اما متاسفانه تاکنون تابع شهر تهران بوده و این خلاف قانون است.

https://www.instagram.com/p/B4LHkHFFBWh/?utm_source=ig_web_copy_link


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق قانون تقسیمات کشوری شهرستان ری باید منطقه‌ای باشد که از جهت مدیریت شهری مستقل بوده و تابع یک شهر دیگر نباشد، زیرا تبعیت شهرستان از شهر تهران خلاف قانون تقسیمات کشوری است.
علیجانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهرستان‌های استان تهران در آینده از استقلال سیاسی و مدیریت شهری قوی برخوردار شوند بسیاری از مشکلات فعلی در سطح شهرستان‌ها برطرف می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه