مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۳ هکتار از اراضی آبیاری شده با فاضلاب در کهریزک امحا شد

جنوب تهران قطب اصلی تولید سبزی و صیفی‌جات در استان تهران محسوب می‌شود و براساس اعلام مسئولان شبکه بهداشت و محیط زیست تهران، سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب آلوده و فاضلاب پایتخت توسط دو رودخانه نهر فیروزآباد و سرخه‌حصار به جنوب این کلان‌شهر جاری می‌شود که بخشی از آن محل تغذیه و آبیاری مزارع این منطقه است.

بخشدار کهریزک روز سه‌شنبه در حاشیه امحای این اراضی گفت: امروز ۲ قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۲۳ هکتار در جاده اصلی روستای گلحصار به سمت محله بهشتی شهرری و جاده شهید جان‌بزرگی به دلیل استفاده از فاضلاب در تولید سبزیجات و صیفی‌جات تخریب شد.

مهدی مجیدی ادامه داد: امروز به دلیل بارندگی بخشی از این تخریب‌ها انجام نشد ولی فردا صبح با مساعد شدن هوا ادامه تخریب ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کشاورزی با آب‌های نامتعارف و غیربهداشتی برای مصرف کننده و تولیدکننده اثرات زیانباری دارد، افزود: محصولات تازه مصرف به عمل آمده با این آب‌ها انواع بیماری‌ها را ایجاد کرده و به خاطر انتقال فلزات سنگین از طریق آنها، افراد مصرف کننده به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند.

مجیدی تاکید کرد: بخشداری کهریزک بر اساس قانون با هرگونه کشت محصولات کشاورزی با آب‌ها نامتعارف برخورد قاطع می‌کند، کشاورزان به خصوص سبزی و صیفی کاران باید رعایت اصول بهداشتی ضامن سلامت محصولات مورد استفاده مردم باشند.

وی یکی از دلایل استفاده از آب‌های نامتعارف در بخش کشاورزی کهریزک را ضایع شدن حقابه کشاورزان دانست و اضافه کرد: مسئولان شهر تهران باید در خصوص احقاق حقابه کشاورزان بخش کهریزک که هم اکنون برای شرب مرم پایتخت استفاده  می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

شهرستان ری با ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می‌کند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.