مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دانشجویان تهرانی از شهرستان ری دیدن کردند

۱۶۰ نفر از دانشجویان تعدادی از دانشگاه‌های سراسری، پیام نور و آزاد تهران به مناسبت هفته گردشگری(۱۲ تا ۱۸ مهرماه) از اماکن تاریخی شهرستان ری بازدید کردند.

شهردار منطقه 20 اظهار داشت: حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، بقعه شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع)، بی‌بی شهربانو، آرامگاه های بی‌بی زبیده و شیخ رجبعلی خیاط در ابن بابویه از مهمترین اماکن تاریخی و مذهبی جنوب پایتخت بودند که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفتند.

فرهاد افشار تصریح کرد: هم اکنون زیرساخت‌های گردشگری در شهرری کامل نیست و مدیریت شهری منطقه ۲۰ در صدد توسعه و رونق این زیرساخت‌ها است.

وی هدف از برگزاری تورهای گردشگری را آشنایی با اماکن تاریخی جنوب پایتخت عنوان کرد و گفت: علاوه بر تورهای بازدید دانشجویی از این اماکن، تورهای ویژه دانش آموزان، شهروندان و سالمندان نیز در حال برگزاری است.

افشار ادامه داد: چند سالی است که گردشگری در جنوب پایتخت رونق زیادی ندارد و برگزاری این تورها موجب آشنایی مردم با اماکن تاریخی چندهزار ساله ری می شود و در دنیای مجازی امروز صنعت گردشگریی برای جوانان  و بخصوص دانشجویان می تواند با ارزش باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری، وجود ۱۹۸ اثر باستانی ری بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است، از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) و امامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

شهرستان ری با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.