مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دانشجویان باید نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور حساس باشد

آئین استقبال از دانشجویان ورودی جدید در نوبت صبح و عصر با حضور سعید قاضی مغربی رئیس واحد، معاونین، روسای دانشکده ها، مدیران و جمع کثیری از دانشجویان در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار گردید.

در ابتدای این نشست سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری ضمن تبریک و خیر مقدم به دانشجویان ورودی جدید گفت: فصل جدیدی در زندگی شما رخ داده و سبک و سیاق زندگی دانشجویی با دانش آموزی متفاوت است. شما دانشجویان مدیران آینده این کشور هستید و نباید نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت باشید و باید برای این زمان برنامه ریزی کنید.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری خطاب به پدران و مادران حاضر در جلسه گفت: تغییر مقطع همواره با مشکلات فراوانی روبه رو است و افت تحصیلی امری عادی محسوب می شود اما استمرار آن غیر طبیعی بوده و در این زمان مواظبت و پیگیری شما باید بیش از پیش باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان عزیز در انتخاب دوست بسیار دقت کنند چرا که افرادی که وارد دانشگاه می شوند با افکار و عقاید مختلف هستند؛ بنابراین بهترین مشاور ها ، اولیاء و استادان دانشگاه هستند.

قاضی مغربی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) افزود: دانشگاه محل تفکر، تامل و اندیشیدن است؛ از زمان جوانی خود برای فراگیری علم و دانش نهایت استفاده را ببرید و با استادان خود تعامل و همکاری داشته باشید.

وی تاکید کرد: انتظار ما رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای، حساسیت در نوع حجاب و پوشش، سخت کوشی، تشویق یکدیگر به کسب علم و صرف وقت مناسب برای مطالعه است.

قاضی مغربی با بیان این مطلب که دانشگاه محل تولید علم و کسب دانش است و دانشجویان باید نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور حساس باشد اما سیاسی کاری نکند گفت: در کرسی های آزاد اندیشی شرکت کرده، عقاید خود را به بحث بگذارید و از آرمان های خود دفاع کنید، به موضوعات دانشگاه و محل تحصیل خود اهمیت دهید تا باعث بالابردن سطح اعتبار مدرک تحصیلی خود شوید، با عضویت در انجمن های علمی مهارت کار گروهی خود را بیشتر کنند.

در ادامه امیر احمری نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد یادگار در سخنان خود ضمن تشریح وظایف و ساختار معاونت آموزشی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما برنامه ریزی، اداره و هدایت کلیه امور آموزشی در همه مقاطع و نظارت بر حسن اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی، تصمیم گیری درباره مسائل آموزشی، سیاست گذاری و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت گسترش و ارتقاء کیفیت آموزش و اجرای دوره های آموزشی و ارزیابی آنان و نیز امور مربوط به استادان است.

احمری نژاد گفت: اصطلاح دانشجوی موفق به فردی اطلاق می شود که در محیط دانشگاه فعال و کوشا باشد و در کنار آموزش های منطبق با سرفصل به کسب مهارت های لازم کاربردی رشته تحصیلی خود بپردازد و تحقیق و مطالعه را صرفاً به شب امتحان موکول نکند.

سید محمد میرزاده حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع واحد یادگار هم با اشاره به اینکه این معاونت تمام تلاش خود را به منظور کاهش دغدغه های مالی دانشجویان به کار خواهد برد اظهار کرد: دانشجویان با مراجعه به اداره حسابداری دانشجویی و همچنین صندوق رفاه دانشجویی می توانند از انواع وام های کوتاه مدت، میان مدت، وزارت علوم و وام بدون بهره بانک مهر اقتصاد ایران استفاده کنند و به نوعی مشکلات شهریه خود را مرتفع سازند.

رامین محمد علی طهرانی معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار نیز نخستین گام این واحد دانشگاهی را تمرکز بر نسل سوم دانش و حرکت به سوی دانشگاه حل مسأله عنوان کرد و افزود: با تلاش‌ بسیار سعی کردیم دانشگاه را به سمت شناسایی مشکلات جامعه سوق دهیم و با توجه به توانمندی‌های ممکن معضلاتی را که کشور با آن روبه‌رو هست، مرتفع سازیم؛ در این راستا این واحد دانشگاهی به عنوان قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل کشور انتخاب شده است. با همکاری و قرارداد با”شرکت حمل و نقل ریلی رجا” از طریق دانشجویان این دانشگاه موفق به بازسازی کامل یک دستگاه واگن آلمانی شدیم و حرکت های جدیدی را در این راستا آغاز کردایم.

وی افزود: معاونت پژوهشی با ۱۱اداره، حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان، دفتر امور پژوهشی، مرکز رشد، باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، ارتباط توسعه فناوری و ارتباط با صنعت، مرکز تحقیقات آمایش سرزمین، مرکز تحقیقات نساجی، مرکز اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی و دارویی، آزمایشگاه ها و کارگاه ها، کتابخانه و انتشارات علمی آماده هرگونه همکاری پژوهشی با دانشجویان است.

شهرام علم معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار نیز طراحی اردوهای جهادی، زیارتی و سیاحتی با ارائه تسهیلات ویژه، برگزاری کارگاه ها و سخنرانی های فرهنگی، انجام امورات مربوط به تخفیفات شهریه، نقل و انتقالات دانشجویی، برگزاری جلسات کمیته انضباطی به منظور رسیدگی به شکایات دانشجویان،تخلفات در امتحانات را از جمله وظایف معاونت تحت امر خود بیان کرد.

تهمینه دانیالی رئیس دانشکده ابوالفتوح رازی (ویژه خواهران) گفت: آموزش یک مرد آموزش یک شخص بوده و آموزش یک زن آموزش یک خانواده است و هدف از تاسیس این دانشکده ایجاد فضای برای خواهران و مادران عزیز است تا در کنار ایفای نقش مادری و همسری به تولید علم و اندیشه بپردازند.

گفتنی است، در پایان این جلسه معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری به پرسش و پاسخ با دانشجویان پرداختند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه