مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کتاب «بلدچی» در شهرستان ری نقد و بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری، در این نشست اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب، یدالله قائم پناه و وحید ضیایی به عنوان نویسنده و منتقد حضور داشتند.

سماعیل سپهوند نویسنده کتاب «بلدچی» در این نشست اظهار داشت: برای نوشتن این کتاب به‌عنوان یک امانت‌دار سعی کردم هر آنچه دیده و شنیده‌ام را بر روی کاغذ بیاورم.

وی افزود: خود بهتر از هرکس می‌دانم که این کتاب ایرادات و اشکالاتی داشته که برای برطرف شدن این نقص‌ها پذیرای نظر همه فعالان حوزه کتاب هستم و امیدوارم همه همرزمانم همت کرده و نسبت به نوشتن خاطرات خود از جنگ اقدام کنند.

نویسنده کتاب «بلدچی» به حضور صدها هزار رزمنده، جانباز و آزاده در حماسه دفاع مقدس اشاره کرد  و گفت: درصورتی‌که هر رزمنده 100 صفحه از خاطرات خود از جنگ را نوشته و بازگو کند می‌توان کم‌کاری‌های صورت گرفته در این حوزه را جبران کرد.

وی بابیان اینکه نوشتن این کتاب حدود چهار سال و ویرایش آن سه سال به طول انجامیده است، عنوان کرد: محتوای این کتاب از زمان تولد شروع می‌شود و تا سال 1370 ادامه دارد.

نویسنده کتاب «بلدچی» با اشاره به اینکه کتاب بلدچی پنج جلد است، بیان کرد: تاکنون دو جلد آن منتشر و جلد سوم نیز آماده چاپ است.

وی دلیل نام‌گذاری کتاب بلدچی را کار خود در دوران دفاع مقدس  دانست و خاطرنشان کرد: در زمان دوران دفاع مقدس کار من راهنما و اطلاعات عملیات بوده که دشمن را ابتدا شناسایی می‌کردیم و سپس نیروهای پیاده را برای انجام عملیات به منطقه می‌بردیم.

در ادامه یدالله قائم پناه نویسنده و منتقد درباره این کتاب گفت: کتاب حا ضر با قلمی روان و شیوا برای تمامی مخاطبان قابل استفاده است و روایت آن به گونه نقل شده که خواننده را به ادامه خواندن ترغیب می کند.

وی افزود: متاسفانه حجم بالای متن کتاب موجب شده تا اشکالات ویرایشی خودنمایی کند و در برخی مواقع خواننده دچار سردرگمی شود.

وحید ضیایی منتقد و نویسنده نیز به اهمیت ثبت و ضیط خاطرات دفاع مقدس به عنوان یکی از برهه های تاریخی ایران اشاره کرد و اقزود: جنگ و دفاع در ادبیات جهان جایگاه بالایی دارد و هشت سال دفاع مقدس ایران دارای ظرفیت های زیادی است که نویسندگان باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

گفتنی است، نشست های نقد و بررسی کتاب «بلدچی»، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، بخشداری قلعه نو و دهیاری روستاهای زمان آباد و طالب آباد شهرستان ری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه