مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حفاری مترو موجب فرونشست زمین در شهرری شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از ایرنا؛ خط شش مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم عبدالعظیم(ع) آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین(ع) با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می‌شود.

علیرضا هاتفی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امروز در اثر لرزش‌هایی که به واسطه دستگاه تی بی ام(دستگاه حفاری تونل مترو) به وجود آمد، بخشی از خیابان شهید غیوری شمالی دچار فرو رفتگی هفت میلی‌متری شد.

[irp]

وی تصریح کرد: با تشخیص و حضور به موقع عوامل مترو و شهرداری، خیابان ایمن‌سازی شد.

هاتفی با بیان اینکه حفاری خط ۶ مترو حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا حرم مطهر عبدالعظیم( ع) علت اصلی این حادثه بوده است، افزود: حفاری در عمق ١٧ متری از سطح زمین انجام می‌شود و خوشبختانه این فرونشست بسیار محدود و جزئی بود.

وی یادآور شد: عوامل مترو از زیر زمین نقاط نشست کرده را با بتن و عوامل شهرداری نیز از سطح زمین محفظه‌های خالی را پر از بتن کردند.

دبیر بحران شهرداری منطقه ٢٠ تهران با بیان اینکه این فرونشست محدود و هیچ‌گونه خطری برای عابران و ساکنان نداشته است، یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه به خاطر عبور لوله گاز. آب و فاضلاب انجام شده و منطقه تا ۴۸ ساعت زیر نظر نظارت عوامل اجرایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: عوامل ادارات آب، گاز، فاضلاب، شهرداری و آتشنشانی تا ۴۸ ساعت آینده در منطقه حضور خواهند داشت و تمام امور را تحت نظر خواهند داشت.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.