مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مصلی شهرری برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، طبق سنت هرساله اولین جمعه ماه محرم همزمان با نقاط مختلف ایران و جهان در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مادران و کودکان شیرخوار آنها برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مجد به سخنرانی پرداخت و با مرثیه سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج مجتبی باقری و شعرخوانی قاسم نعمتی همراه بود.

مادران در این مراسم، شیرخوارگان خود را که لباسهای سبز پوشیده و پیشانی بندهایی مزین به اسماء ائمه معصومین بر سر داشتند، در دستان بلند کرده، همراه با آه و ناله لبیک «یا صاحب‌الزمان» سر دادند و فرزندشان را نذر قیام جهانی امام زمان(عج) کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی علاوه بر حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در چندین نقطه از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه شهرری ازجمله آستان امامزاده ابوالحسن(ع)، آستان بی بی زبیده(س)، مهدیه دولت آباد و مصلی باقرشهر نیز با حضور انبوه مادران و شیرخوارگان آنها برگزار شد.

آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) در ایران و کشورهای دیگر همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود. این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.