مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سامانه ثبت اطلاعات معتادان متجاهر در شهرری راه‌اندازی شد

مینا رجایی اظهارداشت: این سامانه تحت نظارت سازمان بهزیستی استان بوده و تمام اطلاعات معتادان مانند زمان شروع مصرف و مدت زمان تحت نظر درمانی را در اختیار مددکار قرار می دهد.

وی افزود: یکسان‌سازی پرونده‌های معتادان در حال درمان از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است که سبب می‌شود تا جامعه آمار معتادان، قابل تحلیل و ارزیابی باشد.

رییس اداره بهزیستی ری گفت: تعدادی از معتادان متجاهر بی‌هویت بوده و قابل شناسایی نیستند که این سامانه راهکاری برای شناسایی این افراد است.

۱۵هزار معتاد متجاهر از سطح پایتخت از پاییز سال گذشته جمع آوری و به مراکز جنوب تهران منتقل شدند که از این تعداد؛ ۶ هزار معتاد بدلیل مشکلات خاص از جمله کهنسالی، بیماری و سن پایین به خانواده‌هایشان معرفی شدند و ۲۰۰ معتاد نیز با هدف بازگشت به جامعه و استفاده از این افراد به عنوان نیروی فعال و سرمایه انسانی توانمندسازی شدند.

معتادان متجاهر تا زمان ترک اعتیاد در ۴۱ کمپ اقامتی و ۵ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر ترک اعتیاد ویژه ماده ۱۶، اقامت اجباری در شهرری دارند و روند درمان و ترک اعتیاد این افراد بین سه تا ۶ ماه است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه