مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معضل پسماند و آب‌های آلوده جنوب پایتخت باید بررسی شود

سیده فاطمه ذوالقدر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهارداشت: نحوه دفن پسماند پزشکی مناطق جنوبی پایتخت با وزیر بهداشت مطرح شده و مقرر شد تا شهرداری به این موضوع رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: در مورد آب‌های آلوده و پسابی که از کلانشهر تهران وارد مناطق جنوبی نیز می شود، بحث هایی مطرح شده که کمیته ای در وزارت جهاد کشاورزی برای این معضل تشکیل شده و امیدواریم این مسائل با دقت بررسی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مسدود شدن یکهزار و ۷۲۷ چاه غیرمجاز آب در سطح استان ابراز خرسندی کرد و گفت: با اجرای این طرح‌های موفق که بخشی از آنها نیز در شهرستان ری اجرا شده است، امسال کمبود آب نداشته‌ایم.

[irp]

وی ادامه داد: جلسه ای نیز با مدیریت آب استان تهران در زمینه کمبود اعتبار برای اجرای طرح‌های نیمه کاره جنوب پایتخت انجام شده و امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوبی برسیم.

به گزارش ایرنا، سایت دفن زباله آرادکوه در نزدیکی کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم واقع شده و روزانه انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف؛ همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفن به این مرکز ارسال می‌شود.

همچنین سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب آلوده و فاضلاب پایتخت به جنوب این کلانشهر روانه می شود که بخشی در شهرری تصفیه و بخشی نیز در مزارع کشاورزی مصرف می شود.

شورای اداری شهرستان ری امروز چهارشنبه با حضور سیده فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، علیرضا محجوب، غلامرضا حیدری و مسئولان شهرستان ری در محل فرمانداری ری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه