مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراسم جهان پهلوان در شهرری برگزار شد

هر زمان نام پهلوانی به میان می‌آید بزرگ و کوچک، زن و مرد یک صدا یه نام را به زبان می‌آورند، اسطوره‌ای که جهانی است و نام و آوازه‌اش محدود به مرز جغرافیایی و ادوار تاریخی نشده است. نامش غلامرضا تختی مشهور به جهان پهلوان تختی قهرمان و پهلوان اسطوره‌ای ایران که در 5 شهریور 1309 در تهران به دنیا آمده و پس از طی دوره نوجوانی و ورود به کشتی قهرمانی در المپیک 1956 ملبورن به همراه امام علی حبیبی نخستین مدال‌های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک را کسب کرد.

او با یک مدال طلا و دو مدال نقره المپیک، دو طلا و دو نقره قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در فهرست برترین‌های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد، وی هم چنین سه بار قهرمان کشتی پهلوانی و پهلوان اول ایران نیز شد.

[irp]

یاد و گرامیداشت تختی محدود به سالگرد تولدش نیست بلکه هر جا و هر زمانی که ترنم پهلوان و ندای قهرمانی به میان می‌آید نام این پهلوان تاریخی به گوش می‌رسد.

مراسم بزرگداشت سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی امروز با حضور ورزشکاران، پیشکسوتان ورزشی، مسئولان و جمعی از اقشار مختلف مردم در ابن‌بابویه شهرری بر سر مزار آن مرحوم برگزار شد.

مهدی صداقت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در حاشیه این مراسم با اشاره به روحیه پهلوانی مرحوم تختی اظهار داشنت: آنچه سبب باعث ماندگاری نام و خاطره غلامرضا تختی پس از گذشت حدود نیم قرن شده است اخلاق و سیره پهلوانی این ورزشکار بلندآوازه بوده است.

وی ادامه داد: کسب عنوان‌های قهرمانی مرحوم تختی با استعانت از خداوند و ائمه معصومین(ع) بوده که سبب شد نام این مرد بزرگ همواره در یاد ملت ایران ماندگار شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری همچنین با اظهار تأسف از کمرنگ شدن اخلاق پهلوانی در کشور تصریح کرد: امروز در حالی به جامعه اخلاق‌مدار نیاز داریم که متأسفانه بداخلاقی‌های ورزشی در کشور رویه‌ای نگران‌کننده شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.