مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

روزانه ۳۰ هزار تن پسماند تهران به آرادکوه منتقل می‌شود

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک واقع شده است و روزانه انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف؛ همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می‌شود.

بوی بد متصاعد شدن گازهای پسماند زباله در مجتمع آرادکوه، تنفس مردم شهرهای باقرشهر، کهریزک، جنوب شهرری و مسیر و اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) را مختل کرده و حل این معضل نیاز به سرمایه گذاری زیاد و یک عزم ملی دارد.

اسماعیل نعمت زاده روز شنبه در آیین افتتاح طرح های عمرانی هفته دولت در کهریزک اظهار داشت: جولان سگ‌های بلاصاحب، شیرابه و بوی بد مجتمع پردازش آزادکوه و  عبور کامیون‌های حمل زباله و تخلیه نخاله در حاشیه مناطق جنوبی پایتخت تنها بخشی از معضلات تحمیلی پایتخت به این منطقه است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید در قبال مشکلات زیست محیطی تحمیلی در این منطقه پاسخگو باشد، اظهار داشت: جلسات متعددی با رییس شورای شهر تهران در این زمینه برگزار شده و تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

نعمت زاده بیان کرد: روزانه در حدود ۳۰ تا ۴۰ قلاده سگ بلاصاحب پایتخت در محدوده کهریزک رها می شود که هم اکنون به معضلی جدید در این منطقه تبدیل شده است.

وی با اشاره به کلیپ منتشر شده آزار سگ در فضای مجازی طی روزهای اخیر، گفت: این مشکلات ناشی از تهران است که به ما تحمیل شده و شهرداری کهریزک از این هنرمندان شکایت کرده و موضوع توسط پلیس فتا در حال پیگیری است.

۷ طرح هفته دولت در کهریزک به بهره برداری می رسد

شهردار کهریزک در ادامه از افتتاح هفت طرح شاخص در طول هفته دولت خبر داد و گفت: سینما غدیر کهریزک در بازه زمانی یکساله با ظرفیت ۲۰۵ نفر و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان در ۵۰۰ مترمربع زیربنا و  یکهزار متر مربع محوطه امروز با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

نعمت زاده در ادامه از تکمیل ۶ پروژه جدید خبر داد و گفت: احداث بوستان پاکبان، مناسب سازی محوطه آستان بی بی رقیه(س)، دیوارکشی رودخانه کن وبوستان خبرنگار، بوستان مشاهیر، مرمت عمارت فخرالدوله و سایر پروژه‌های آماده بهره برداری در این هفته محسوب می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز کهریزک با افتتاح این بوستان‌ها از ۱۷ متر مربع به ۲۴ متر مربع افزایش می یابد.

نعمت زاده بیان کرد: بهره برداری از هریک از این پروژه‌ها تحول جدیدی در توسعه، آبادانی شهر و رفع معضلات کهریزک است.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقرشهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.