مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
امام جمعه شهرری

تذکرات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود

 حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین مناسبت‌های شاد ماه ذی‌الحجه مخصوص حضرت علی(ع) است که بی‌دلیل نیست رهبری فرمودند اگر این ذی‌الحجه را ماه ولایت بنامیم بی‌راهه نباشد.

وی با تبریک ولادت امام هادی(ع)، عید قریان و عید سعید غدیر خم ادامه داد: در طول ۳۶۵ روز سال شاید روزی به عظمت عید سعید غدیر خم نباشد که باید به بهترین شکل برای این جشن بزرگ آماده باشیم.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در روایات بیست جلوه شادی برای غدیر ذکر شده، خاطرنشان کرد: تبریک و تهنیت، هدیه دادن به یکدیگر، اطعام دادن در حد توان و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) از جمله مهم‌ترین اعمال و مواردی است که می‌توان ذکر کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی با تأکید بر اینکه غدیر فقط مخصوص گذشته نبوده است، تصریح کرد: امروز تجلی این بیعت با ولی فقیه است که مسؤولان باید با عمل به فرامین و توصیه‌های رهبری این‌گونه تجدید بیعت کنند و نباید حضرت آقا نسبت به اقتصاد مقاومتی ۱۰ سال تذکر دهند ولی جدی گرفته نشود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی یادآور شد: متولیان فرهنگی هم باید موضوعات فرهنگی را جدی گرفته و این امر مهم در حاشیه قرار نگیرد و این وضع فرهنگی جامعه به خاطر کوتاهی در این بخش است و باید با عمل به وظایف خود با رهبر انقلاب تجدید بیعت داشته باشند و بدانند اگر در مباحث فرهنگی شکست بخوریم در عرصه سیاست هم شکست خورده‌ایم.

امام جمعه شهرری وظیفه مسؤولان دیپلماسی کشور در راستای این تجدید پیمان با ولی فقیه را حفظ عزت و اقتدار ایران و ملت دانست و افزود: مردم باید هم باید در راستای ادامه راه غدیر در صحنه آگاهانه و با بصیرت حضور داشته و حضور با شکوه در راه‌پیمایی‌ها و انتخابات و صحنه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مصداق‌های مهمی از این حضور انقلابی است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به سفر هیئت یمنی به ایران و دیدار با رهبر انقلاب عنوان کرد: برخورد حضرت آقا با یک سخنگوی حماس و خواندن نامه رهبر حماس در همان جا نشان از اهمیت این دیدار دارد که حساب شده و با مطالعه صورت گرفت در حالی که چندی پیش رهبری معظم پیام رئیس جمهور آمریکا را از سوی نخست وزیر ژاپن قبول نکرد و شایسته پاسخ ندانست.

وی با اشاره به دو نکته مهم این دیدار اضافه کرد: رهبر انقلاب در این دیدار به پیروزی ملت یمن تأکید کرد و به آن‌ها هشدار داد که سعودی‌ها و اماراتی‌ها به دنبال تجزیه یمن هستند و بیدار و آگاهانه مبارزه و ایستادگی کنید.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه یمن با دست و شکم خالی با ۱۸ قدرت دنیا می‌جنگد، ابراز داشت: این هیئت یمنی در این دیدار به رهبر انقلاب گفتند ما ولایت شما را در امتداد ولایت پیامبر اکرم(ص) و علی(ع) می‌دانیم و مواضع حیدری و علوی شما در حمایت از مظلومان و مستضعفان را در ادامه خط امام راحل(ره) می‌دانیم که مایه برکت و روحیه بخشی به ملت یمن است.

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان با اشاره به پیام رهبری به جهادگران گفت: انقلاب اسلامی در مجموعه مشکلاتی که داشته همواره با کمک مردم پیش رفته است و امروز هم با همت همین گروه‌های جهادی که ناشناخته هم هستند مشکلات مختلف حل خواهد شد و امیدوارم غم و غصه با دست توانای آن‌ها از دل مردم برداشته شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.