مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۰ اکیپ دامپزشکی شهرستان ری بر ذبح دام عید قربان نظارت می کنند

وحید رستگاری اظهار داشت: ۳۰ نفر از بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان ری در قالب ۶ اکیپ سیار و چهار اکیپ ثابت کار نظارت بر عرضه بهداشتی و ذبح شرعی دام ها را در روز عید قربان بر عهده دارند.

وی بیان کرد: هشت جایگاه عرضه و ذبح دام در روز عید قربان در شهرستان ری فعال است که از این تعداد چهار جایگاه کشتارگاه های صنعتی هستند و چهار جایگاه نیز در مراکز نگهداری سالمندان و افراد معلول حرکتی از جمله آسایشگاه خیریه کهریزک، سرای سالمندان احسان، بیمارستان رازی، سرای سالمندان هاشمی نژاد است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ری تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه ریزی و مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط صورت گرفته که امیدواریم با اقدامات انجام شده به بهترین شکل امر نظارت بر ذبح دام های نذری اجرا شود.

رستگاری با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف بایستی به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، گفت: نگهداری گوشت تازه در یخچال انتقال عوامل بیماری زا را به حداقل می رساند که در این راستا از هم استانی های عزیز خواستاریم با مراجعه به کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان و یا مراکز کشتار اضطراری در سطح استان، نسبت به کشتار دام نذری خود با نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، عید قربان به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه گفته می‌شود که از گرامی ‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

مراسم قربانی و قربانی نمودن در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در عبادت حج، در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌ کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.